arthur wrote:zet je ontsteking is wat vroeger, dus gewoon een stukje tegen de klok in draaien.
En kijken wat die doet, als die meteen beter op pakt dan zal het daar aan liggen.
Mijn HEI ontsteking staat op 20 graden stationair en 37 graden bij 2500 toeren.
37 graden voorontsteling, das best veel. Ik zit nu ergens bij 28 graden op 3000 toeren. Weet ik zeker dat ik ook geen vacuumvervroeging meer heb. Het zal ongetwijfeld beter kunnen.
Maar 20 graden voorontsteking moet het blok toch kunnen hebben met een HEI.
arthur wrote:28 graden ? Met een nieuw blok is de richtlijn meestal 10 stationair, 36 all in.
En dan fine-tunen.
Mits je niet te veel compressie hebt natuurlijk, met mn 11:1 383 hoefde ik echt niet aan 36 all in te denken.
Met mn 355 op 9.71:1 compr. rijd het perfect op 37 graden all in.
10 graden stationair, dat heb ik. Ik weet bij god niet hoeveel compressie ik heb.
Als ik dadelijk mijn auto weer op de straat heb zal ik eens gaan experimenteren.
bluesfreak1975 wrote:
10 graden stationair, dat heb ik. Ik weet bij god niet hoeveel compressie ik heb.
Als ik dadelijk mijn auto weer op de straat heb zal ik eens gaan experimenteren.
even wat die doet.
Mike
stel hem eerst maar zo af dat die op 3000rpm op 36graden staat.
aantal graden bij stationair doet er even nog niet toe.
het lag allemaal aan die HEI,ik heb er weer een puntenontsteking ingezet en het probleem is opgelost,
dus er was toch iets mis met die HEI.
er zit nu een ontsteking in van eer '68er camaro met 2 contact punten.