minder vermogen met HEI ontsteking

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: minder vermogen met HEI ontsteking

Post by bluesfreak1975 »

arthur wrote:zet je ontsteking is wat vroeger, dus gewoon een stukje tegen de klok in draaien.

En kijken wat die doet, als die meteen beter op pakt dan zal het daar aan liggen.

Mijn HEI ontsteking staat op 20 graden stationair en 37 graden bij 2500 toeren.
37 graden voorontsteling, das best veel. Ik zit nu ergens bij 28 graden op 3000 toeren. Weet ik zeker dat ik ook geen vacuumvervroeging meer heb. Het zal ongetwijfeld beter kunnen.
Maar 20 graden voorontsteking moet het blok toch kunnen hebben met een HEI.

Mike
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: minder vermogen met HEI ontsteking

Post by arthur »

28 graden ? Met een nieuw blok is de richtlijn meestal 10 stationair, 36 all in.
En dan fine-tunen.

Mits je niet te veel compressie hebt natuurlijk, met mn 11:1 383 hoefde ik echt niet aan 36 all in te denken.

Met mn 355 op 9.71:1 compr. rijd het perfect op 37 graden all in.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: minder vermogen met HEI ontsteking

Post by bluesfreak1975 »

arthur wrote:28 graden ? Met een nieuw blok is de richtlijn meestal 10 stationair, 36 all in.
En dan fine-tunen.

Mits je niet te veel compressie hebt natuurlijk, met mn 11:1 383 hoefde ik echt niet aan 36 all in te denken.

Met mn 355 op 9.71:1 compr. rijd het perfect op 37 graden all in.
10 graden stationair, dat heb ik. Ik weet bij god niet hoeveel compressie ik heb.
Als ik dadelijk mijn auto weer op de straat heb zal ik eens gaan experimenteren.

Mike
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: minder vermogen met HEI ontsteking

Post by arthur »

bluesfreak1975 wrote: 10 graden stationair, dat heb ik. Ik weet bij god niet hoeveel compressie ik heb.
Als ik dadelijk mijn auto weer op de straat heb zal ik eens gaan experimenteren.
even wat die doet.
Mike

stel hem eerst maar zo af dat die op 3000rpm op 36graden staat.

aantal graden bij stationair doet er even nog niet toe.

en kijk eerst even wat die dan doet.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: minder vermogen met HEI ontsteking

Post by bluesfreak1975 »

Ok Thanks en ik zal ff stoppen met het stelen van deze topic. Als ik nog een vraag heb stuur ik je een pm

Mike
chevyadje
Posts: 13
Joined: Fri May 13, 2011 1:44 am

Re: minder vermogen met HEI ontsteking

Post by chevyadje »

het lag allemaal aan die HEI,ik heb er weer een puntenontsteking ingezet en het probleem is opgelost,
dus er was toch iets mis met die HEI.
er zit nu een ontsteking in van eer '68er camaro met 2 contact punten.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: minder vermogen met HEI ontsteking

Post by bluesfreak1975 »

Rest (nog steeds) de vraag, heb je de hei nieuw aangeschaft? Anders zou je hem nog altijd kunnen terugbrengen voor een nieuwe cq andere.

mike
chevyadje
Posts: 13
Joined: Fri May 13, 2011 1:44 am

Re: minder vermogen met HEI ontsteking

Post by chevyadje »

nee had hem 2e hands.
Post Reply