Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
-
Haakert
- Posts: 1699
- Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm
Post
by Haakert » Fri May 13, 2011 4:28 pm
Daar werk ik

En wij hebben dus nog maar 1 kortere achteras die niet meer te reviseren is.

-
BigBlockMopar
- Crowd control
- Posts: 12980
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Post
by BigBlockMopar » Fri May 13, 2011 10:01 pm
Had het eigenlijk al verwacht... zoveel mensen zijn er niet die dat soort wagentjes opknappen
Ik heb nog een Dana 60HD behuizing liggen. Lijkt er bijna op...

-
Haakert
- Posts: 1699
- Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm
Post
by Haakert » Fri May 13, 2011 10:09 pm
Oke interessant, wat zijn de overeenkomsten/verschillen? Wat is de afstand van flens naar flens? (gemeten aan de binnenkant van de flens).
-
BigBlockMopar
- Crowd control
- Posts: 12980
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Post
by BigBlockMopar » Fri May 13, 2011 10:14 pm
De Dana60-HD was een 'joke'. Denk dat alleen de behuizing daarvan al 20kilo zwaarder weegt dan de hele Dana44.
Daarnaast was dit een full-floating Dana-as met 8 wielbouten en idioot lompe remtrommels. Dat wil je niet hebben. Ik ook niet dus daarom heb ik alleen de behuizing meegenomen ooit

-
Haakert
- Posts: 1699
- Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm
Post
by Haakert » Fri May 13, 2011 10:28 pm
Het type H4A is dus een soort versie van een Dana 44? Zo'n zware as is misschien niet helemaal lekker, alhoewel er wel een hemi met handbak voor komt.
-
BigBlockMopar
- Crowd control
- Posts: 12980
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Post
by BigBlockMopar » Fri May 13, 2011 10:53 pm
Nee daar moet je niet vanuitgaan naar aanleiding van mijn post. Ik knalde eigenlijk automatisch 'Dana44' neer. Maar het zal wellicht wel in de buurt zitten qua ontwerp misschien.
Ik dacht dat Jeeps Dana44's hadden, maar zoveel kennis heb ik ook niet weer van die hobbelhokken.
Facel-rijders vallen nou niet echt onder het 'sportief' rijdende volk volgens mij, dus zelfs met een vintage Hemi onder kap zal de zwakste as ook nog wel heel blijven in zo'n wagen

-
Haakert
- Posts: 1699
- Joined: Tue Apr 10, 2007 3:55 pm
Post
by Haakert » Fri May 13, 2011 10:55 pm
Tsjaa oke, nou goed dan moeten we maar eens gaan kijken of er iets te vinden is wat er op lijkt met de juiste breedte. Anders wordt het weer lekker veel werk om de boel in te korten.
-
roadrage david
- Posts: 5050
- Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm
Post
by roadrage david » Sat May 14, 2011 8:44 am
de achteras van mijn moser 12 bouter werd ook ingekort van wegen de mini tube en omdat de steek as een beetje tow in moest staan. voor een betere wegligging . er zijn plenty mensen die dat kunnen doen.PS wat betreft Pro-gear. heb ik ook horror storys gehoord. oa die gast met de blauwe Firebird die een 400 met edel kopjes liet bouwen door de jongens, hij vertelde mij leuk dat zijn blok 20.000 eur had gekost, dat is dus minimaal 10.000 te veel en voor dat zelfde geld had hij een motor gehad met 100 tot 150 pk meer. waneer hij in de usa was wezen winkelen.
-
39 LaSalle
- Posts: 2286
- Joined: Sat Mar 06, 2004 7:07 pm
Post
by 39 LaSalle » Sat May 14, 2011 10:46 am
Reviseren van achter assen is geen probleem, inkorten in principe ook niet.
Wander
-
pvz
- Posts: 502
- Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm
Post
by pvz » Sun May 15, 2011 5:10 pm
Mark Sulman wrote:http://www.pvzservice.nl
Deze man kan bijna alles voor je maken en van een goede kwaliteit.
Ook verstaat deze man zijn vak zeer goed.
Ik ken deze man een beetje maar splines (ver)steken kan hij niet

-
Mark Sulman
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Post
by Mark Sulman » Sun May 15, 2011 9:03 pm
[/quote]Ik ken deze man een beetje maar splines (ver)steken kan hij niet

[/quote]

ow, ja dat wist ik dan weer niet, maar het was te proberen.
-
Thing
- Posts: 3082
- Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm
Post
by Thing » Mon May 16, 2011 1:55 pm
pvz wrote:
Ik ken deze man een beetje maar splines (ver)steken kan hij niet

wordt dat niet tijd voor m dat ie zorgt dat ie dat kan dan...???
-
pvz
- Posts: 502
- Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm
Post
by pvz » Mon May 16, 2011 11:40 pm
Ik denk dat er te weinig vraag voor maatwerk steekassen hier in Nederland is. En daarom de aanschaf van machine´s en materialen om steekassen te maken te duur is..