Daylight en richtingaanwijzers

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
Elbert
Posts: 69
Joined: Wed Feb 10, 2010 4:54 pm

Daylight en richtingaanwijzers

Post by Elbert »

Het uitschakelen ( buitenwerking zetten) van m'n dayrunninglight en toch m'n richtingaanwijzers behouden lukt me niet, het schakelt anders in dan ik denk. :x
Gewoon een draadje doorknippen moet toch te doen zijn? geen draadje geen lichie dacht ik, maar dan is ook de richtingaanwijzer weg :eek: Die 2 ( dayrun en richting ) hebben ook de zelfde zekering ......................................... hoe schakeld dat nou??
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Daylight en richtingaanwijzers

Post by Pavement Pounder »

God mag weten over wat voor wagen het gaat :?:
MieZ
Posts: 1084
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:26 pm

Re: Daylight en richtingaanwijzers

Post by MieZ »

Zijn dat geen dubbele lampjes, 21/5W oid?

Dat ze beide niet meer werken na t doorknippen...knip je dan niet de massa weg, dan vind ik t niet gek dat ze beide niet meer willen branden... 8)
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Daylight en richtingaanwijzers

Post by stef »

Kan niet inderdaad.
richting is fel, 21 watt, running is 5 watt.
Even meten, en de juiste doorknippen.

Wat nog beter is: 2 lampjes nemen, en de 5 watt even op 24 of 36 volt aansluiten, dan is ie stuk, en kan je deze monteren.
Na de keuring 2 verse lampjes er in (en oude bewaren voor de APK) en je bent klaar. Beter als knippen in je bedrading denk ik...
Elbert
Posts: 69
Joined: Wed Feb 10, 2010 4:54 pm

Re: Daylight en richtingaanwijzers

Post by Elbert »

Nee, niet de massa weggeknipt. Maar de suggestie van Stef lijkt me een goed idee. Er moet dan nog wel een draad getrokken worden naar de zij-knipperlichten ( op spatbord of spiegel)
Het gaat trouwens om een Express van 2007, dacht dat het knipper-daylight systeem op amerikanen het zelfde was/is.
Iroc-dennis
Posts: 436
Joined: Tue Jul 15, 2008 5:55 pm

Re: Daylight en richtingaanwijzers

Post by Iroc-dennis »

heb je mischien een europeese uitvoering??
met de auto`s van tegenwoordig word alles met een module geregeld.

is het bij jou niet van toepassing dat je een usa module nodig hebt om de verlichting
te laten branden zoals jij bedoelt??

of kanje het niet instellen inje boardcomputer?
als voorbeeld ( de nieuwe/latere type vw golf kanje dus ook daglicht en thuiskomst verlichting instellen.)

dennis
Post Reply