RDW vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: RDW vraagje

Post by akaQ »

als de rdw dit leest zou het alleen maar mooi zijn, zien ze misschien dat er nog serieuse mensen ook zijn, die de boel grondig aanpakken!

Niets om zich druk om te maken dus.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: RDW vraagje

Post by mercury1970 »

Op het pre-66 forum een stukje gelezen over iemand die veel over zijn auto gepost had en de betreffende RDW medewerker wist meer over de auto dan wat ie kon weten..... regels veranderen idd niet, misschien wel hoe ze toegepast worden, just my 5 cts.
Björn
Posts: 571
Joined: Sun Mar 07, 2010 11:49 pm

Re: RDW vraagje

Post by Björn »

Dat laat ik de rdw is mailen wat je allemaal mag aan passen krijg ik deze mail terug

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Voor het restaureren van een amerikaanse Ford met bouwjaar 1956 moet het voertuig aan de permanente eisen voldoen van de Regeling Voertuigen.
Deze eisen kunt u nalezen op de website http://www.overheid.nl

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW


Heb je dus niks aan
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: RDW vraagje

Post by M@ikel »

hoezo niet, permanente eisen zijn toch gewoon op te halen en bouwjaarafhankelijk?

dan weet je toch wat wel en niet mag?

M@ik
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: RDW vraagje

Post by Streetrod »

Tja met zoiets blijft toch altijd een gok. Hoe ik het gedaan heb met de Sub. Orgineel netjes klaar gemaakt (remmen kogels verlichting) met de 6cil naar het rdw voor kenteken Dus 6cil op kenteken en dan naar huis zagen verbouwen en er na terug toen hij klaar was (het matte) Chassie heel netjes verbouwd met uitleg waarom...... Ik ben terug geweest voor kenteken aanpassing voor V8 en lpg. Maar toen hi op de put stond vond de keurmeester dat ik wel veel verbouwd had maar zag er 200% uit. Hij wilde er een stukje mee rijden oor het gevoel of hij veilig was. Hij was zeer te spreken over min verbouwing en kreeg min kenteken terug met v8 en lpg hoeveel kw weet ik nu zo even niet.

Je moet niet te bang zijn maar maak het 200% en geef uitleg waarom als er vragen.....
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

Mijn complete chassis zal custom worden gebouwt door pvz service. Als ik het chassis wil gaan laten bouwen, gaan we samen rond de tafel zitten en het hele chassis zelf ontwerpen met de hoofd afmetingen van het oude chassis. Als het chassis klaar is, zal ook de ophanging en fusee stukken geheel naar eigen ontwerp worden gebouwt en ook door pvz service. Het hele chassis met ophanging zal worden gebouwt voor 1000+ pk. Dacht dus dat ik wat degelijkheid betreft mijn geen zorgen hoef te maken.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: RDW vraagje

Post by Streetrod »

Op dat chassie zul je nooit een kenteken krijgen of je gaat voor een nieuw kenteken dus de zelfde regels als een nieuwe auto. Er worden vaak hotrodjes afgekeurd met een nieuw chassie vanwegen het chassie. Perry in eindhoven weet daar alles van..............
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: RDW vraagje

Post by pvz »

Het is allemaal heel tegenstrijdig.. :?

De wagen is van voor 1973 dus er is geen type goedkeuring voor. Betekend dus dat je in theorie kan aanpassen wat je wil aan de wagen en dat ze het goed moeten keuren indien het op een goede manier gedaan is en aan de eisen voldoet (toeter, verlichting, ruitenwissers, enzovoort)... :)
Maar sommige mensen hier die met de RDW te maken hebben gehad zeggen dat ze het niet goed gaan keuren.. :(
Maar zoals Ronnie zelf ook zegt is dat zijn wagen met veranderde ophanging uiteindelijk wel is goedgekeurd... :)

Is het niet mogelijk dat je met de RDW een afspraak maakt waar je de gegevens van de wagen hoe hij nu is neerlegt en de plannen die je met de wagen voor ogen hebt uitlegt dmv foto's die je vrij makkelijk van internet kan halen.. Foto's van verschillende chassis, motoren, enzovoort, enzovoort Zeg desnoods dat het chassis wat er nu onderzat in een verschrikkelijk slechte staat is (als dat helpt?)

Kan de RDW dan niet een advies geven over wat wel en niet mag?

(ikzelf zal trouwens niet zeggen dat er misschien wel een 1000+ pk motor inkomt maar gewoon een V8 want dat is vragen om problemen :P )
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: RDW vraagje

Post by Streetrod »

Eigenlijk was ik ook te ver gegaan... vond de keurmeester, maar omdat alles goed onderbouwd was hoe en waarom en na een testrit niks aan te merken had vond hij het goed. Een ander kan het goed afgekeurd hebben maar dat is een gok die je waagt.

En belangrijk hoe presenteer je het netjes tot op de ... op de i of hangt het allemaal er maar een beetje bij en bij iedere vraag ja dat moet ik nog gaan doen...........

Zorg dat je eerst een kenteken hebt voor je iets gaat veranderen, je hebt dan een identiteit bij de auto. Van 6 naar 8 cil is geen probleem en anders eerst met 6cil 2weken later voor de 8 en ga dan je gang. Maar als er iets gebeurd.... ernstig ongeluk oid weet ik niet hoe de verzekering gaat doen. Daarom heb ik het volgens de regels gedaan moet geen gezeik............

Ieder zijn keussssss
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: RDW vraagje

Post by Streetrod »

pvz wrote:Kan de RDW dan niet een advies geven over wat wel en niet mag?
Doen ze toch netjes 1/3 mag verbouwd zijn. Verbeteringen mag je door voeren tot op bepaalde hoogte van trommels naar schijven is geen probleem als dat ook gedaan zou zijn.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: RDW vraagje

Post by gerrutcamaro »

als je een hele nieuwe auto wilt bouwen, moet je typegoedkeuring aanvragen :P

maak een dolletje natuurlijk, maar sommige projecten gaan wat ver voor een 'straatauto' ;)
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

pvz wrote:Het is allemaal heel tegenstrijdig.. :?

De wagen is van voor 1973 dus er is geen type goedkeuring voor. Betekend dus dat je in theorie kan aanpassen wat je wil aan de wagen en dat ze het goed moeten keuren indien het op een goede manier gedaan is en aan de eisen voldoet (toeter, verlichting, ruitenwissers, enzovoort)... :)
Maar sommige mensen hier die met de RDW te maken hebben gehad zeggen dat ze het niet goed gaan keuren.. :(
Maar zoals Ronnie zelf ook zegt is dat zijn wagen met veranderde ophanging uiteindelijk wel is goedgekeurd... :)

Is het niet mogelijk dat je met de RDW een afspraak maakt waar je de gegevens van de wagen hoe hij nu is neerlegt en de plannen die je met de wagen voor ogen hebt uitlegt dmv foto's die je vrij makkelijk van internet kan halen.. Foto's van verschillende chassis, motoren, enzovoort, enzovoort Zeg desnoods dat het chassis wat er nu onderzat in een verschrikkelijk slechte staat is (als dat helpt?)

Kan de RDW dan niet een advies geven over wat wel en niet mag?

(ikzelf zal trouwens niet zeggen dat er misschien wel een 1000+ pk motor inkomt maar gewoon een V8 want dat is vragen om problemen :P )

Een 1000+ pk motor???? Dat heb ik niet gezegt. Het chassis zal worden gebouwt op dit vermogen en zegt dus iets over de kracht en degelijkheid van het chassis. Het vermogen van de motor weet ik nog niet.
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: RDW vraagje

Post by pvz »

Er staat ook:

(ikzelf zal trouwens niet zeggen dat er misschien wel een 1000+ pk motor inkomt maar gewoon een V8 want dat is vragen om problemen )

Je hebt het er zelf over gehad dat er misschien een aluminium twinturbo HEMI 440ci inkwam... Met die setup ga je ook probleemloos voorbij die 1000PK grens :P

Het ging me verder ook niet alleen om jouw project, Ikzelf en ik denk met mij vele anderen zijn bezig met projecten waarbij we weinig tot soms heel veel willen veranderen maar daarin toch advies willen hebben over wat er wel en niet kan/mag in Nederland. Vandaar dat ik poste dat de berichten nogal tegenstrijdig met elkaar zijn...
Last edited by pvz on Thu May 05, 2011 9:06 pm, edited 1 time in total.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

pvz wrote:Er staat ook:

(ikzelf zal trouwens niet zeggen dat er misschien wel een 1000+ pk motor inkomt maar gewoon een V8 want dat is vragen om problemen )

Je hebt het er ook over gehad dat er misschien een aluminium twinturbo HEMI 440ci inkwam... Met die setup ga je ook probleemloos voorbij die 1000PK grens :P
O je bedoelt dat ik het niet bij de rdw moet vertellen. Nee dat was ik ook echt niet plan, dan weet ik zeker dat het niet goed komt :D.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: RDW vraagje

Post by Thing »

ik heb het aan 2 rdw keurmeesters gevraagd die ook usa cars als hobby hebben.....

Als de ophanging niet geidentificeerd wordt als orgineel gaat er een dik rood kruis doorheen.... Daarmee is de kous gewoon af.... Dat heeft geen enkele verbintenis met de typegoedkeuring van voor 72/73
Post Reply