RDW vraagje

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

Ik ben (zoals in mijn andere topics is te lezen) een GMC pick up uit 1952 aan het ombouwen tot hotrod. Nu wilde ik mijn auto eerst in originele staat voor een kenteken keuring naar het RDW brengen met een v8 motor.
Ik was van plan om eerst een chevy 350 blok te gaan monteren en deze later te vervangen voor de uiteindelijke motor die vele malen meer vermogen zal hebben en ook van een ander merk is.
Mijn vraag is dus of op het kenteken alleen het aantal cilinders komt te staan, of ook het vermogen, merk en of de motor nummers ook worden genoteerd.
Dit is denk ik wel belangrijk, mocht ik een keer bij een ongeval betrokken zijn.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: RDW vraagje

Post by Pavement Pounder »

Alleen aantal cilinders en brandstofsoort, kijk maar op het kenteken van je dagelijkse truttenschutter.
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: RDW vraagje

Post by Robbie »

Er staat me iets van bij dat er ook een aantal KW's op vermeld staat, toch ?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: RDW vraagje

Post by Pavement Pounder »

barst ja, da klopt.
Vraag me wel af hoe de rdw dat gaat checken dan
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: RDW vraagje

Post by Martin71RS »

gewoon met klein V8, 130pk....dan Nelson twin turbo erin...en als er iets is....oh, 130pk....zijn ze een nulletje vergeten neer te zetten :D
Robbie
Posts: 2184
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:19 pm

Re: RDW vraagje

Post by Robbie »

Een maat van me is met zijn V8 3100 naar de RDW gegaan, met een 327 Corvette geloof ik.
Hij heeft een hele hoop netjes op papier gezet, zoals motornummer e.d.
Alleen bij het aantal KW heeft hij een getal die wat meer vermogen vertegenwoordigt ingevuld.
Auto is goedgekeurd met een geschat vermogen wat ruim afdoende is voor zijn doeleinde.
Auto is daarna uit mekaar gehaald en ophanging e.d. is nu C4 Corvette, motorisering is nu een LT1 uit een mid-90`s Camaro, met flink wat vermogen (voor normaal gebruik dan)
Hij komt er uiteindelijk mee weg.

Als topicstarter er inderdaad een (1000+ ?) hoogvermogensblokje in gaat hangen word het vermoedelijk wel een ander verhaal, wil je het helemaal volgens de wet in orde hebben :eek:

Men (lees : de RDW keurmeester) zal het vast niet geloven dat het standaard blokje wat er op dat moment in hangt al zoveel vermogen levert haha.

Anderszijds : je bent natuurlijk niet de eerste die veel vermogen in zijn auto gooit, er zal vast een weg te bewandelen zijn, OF "de anderen" nemen het risico en hopen geen ongelukje te krijgen :?:
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: RDW vraagje

Post by emilio »

ik heb mijn 1953 pick up uit de states gehaald met V8, op een S10 frame uit 1990, schijven voor en zo naar de rdw gegaan.
Ze keurde alles gelijk goed. Omdat ze van die jaartallen geen naslag werk hadden moesten ze alles goed keuren zei die gast. Ik vond het raar klinken maar was er wel blij mee. Moet natuurlijk wel aan de apk regels voldoen.

inmiddels te koop dus als je het niet meer ziet zitten met je project hoor ik het wel :D
http://link.marktplaats.nl/445288203
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: RDW vraagje

Post by Joost.... »

Van voor 73, geen typegoedkeuring dus je kan doen wat je wil
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: RDW vraagje

Post by pvz »

Is het geen optie om de wagen pas te laten keuren als hij helemaal gereed is?
Dus met onafhankelijke wielophanging, Bi-turbo V8, Nieuw chassis enzovoort enzovoort. Dan staat alles juist in de papieren en kan er ook nooit geen politie of verzekering opmerkingen hebben... Of zullen ze hem dan niet goedkeuren bij de RDW?? :?
mark89769
Posts: 55
Joined: Thu Aug 19, 2010 7:58 pm

Re: RDW vraagje

Post by mark89769 »

Pavement Pounder wrote:barst ja, da klopt.
Vraag me wel af hoe de rdw dat gaat checken dan
ze checken aan de hand van het motornummer wat voor een motor het is bouwjaar etc. en het vermogen.
Last edited by mark89769 on Sat Apr 30, 2011 5:28 pm, edited 2 times in total.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: RDW vraagje

Post by gerrutcamaro »

moet je met een nwe motor ook niet aan de hedendaagse milieu eisen voldoen?
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: RDW vraagje

Post by Mark Sulman »

pvz wrote:Is het geen optie om de wagen pas te laten keuren als hij helemaal gereed is?
Dus met onafhankelijke wielophanging, Bi-turbo V8, Nieuw chassis enzovoort enzovoort. Dan staat alles juist in de papieren en kan er ook nooit geen politie of verzekering opmerkingen hebben... Of zullen ze hem dan niet goedkeuren bij de RDW?? :?
Heb wel al veel contact gehad met rdw en daar zeggen ze dat ik maar 1 derde deel van de auto mag aanpassen. Zo heb je de keuze uit het aanpassen van ophanging, aandrijflijn of carroserie. Ik heb daarom gekozen voor aandrijflijn, want het aantal cilinders is het enige van de 3 wat op het kenteken komt. Ik kan daarom dus niet na alle aanpassingen heen gaan te keuren.

Maar denk niet dat ik nu met een bi-turbo (uiteindelijke motor) hoef aan te komen en een ophanging met bladveren en remtrommels :lol:
elcamino59
Posts: 537
Joined: Sun May 13, 2007 1:07 pm

Re: RDW vraagje

Post by elcamino59 »

hier, een teasertje :idea:
Image
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: RDW vraagje

Post by pvz »

Mark, heeft even niets met de RDW vraag te maken maar een Twin turbo Hemi gaat nooit onder jouw motorkap passen hoor...

Kijk maar op deze foto, is een bigblock chevy in zo'n soort pickup als jij hebt.. Zonder turbo's en andere poespas en dat past maar net.. en een HEMI is nog groter! Ben voor Jacco aan de spruitstukken bezig, Zijn motorruimte is 20cm breder en loopt niet in een punt zoals bij jou en daar pas straks alles met ongeveer 1cm ruimte... Denk er maar hard over na :lol:


Image
emilio
Posts: 1726
Joined: Mon Jan 31, 2005 3:55 pm

Re: RDW vraagje

Post by emilio »

Mark Sulman wrote: Heb wel al veel contact gehad met rdw en daar zeggen ze dat ik maar 1 derde deel van de auto mag aanpassen. Zo heb je de keuze uit het aanpassen van ophanging, aandrijflijn of carroserie. Ik heb daarom gekozen voor aandrijflijn, want het aantal cilinders is het enige van de 3 wat op het kenteken komt. Ik kan daarom dus niet na alle aanpassingen heen gaan te keuren.
:
zeiden ze tegen mij ook want ook ik had van te voren meerdere keren gebeld. Maar toen het eindelijk zover was konden ze niks afkeuren omdat er geen type goedkeuring nodig is.
Post Reply