leer verven

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

leer verven

Post by rene74monte »

zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met leerverf , ik heb mooie stoelen gezien , maar de kleur is verkeerd , nu is er verf te koop , maar hoe lang blijft dat goed?
thunderbuick
Posts: 2086
Joined: Wed Mar 02, 2011 6:41 pm

Re: leer verven

Post by thunderbuick »

Is eens een topic over geweest.
HG kwam goed uit de verf :)
search.php :D
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: leer verven

Post by rene74monte »

:D ik zal een zoeken ja
mrobers
Posts: 63
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:48 am

Re: leer verven

Post by mrobers »

Yep, ben ooit begonnen met hoofdsteunen in mijn Grand Cherokee te verven ivm DVD-systeem en twee vrienden van mij hebben hun complete interieur gedaan. Zelf enkele weken terug het interieur van mijn Corvette gedaan, o.a. lelijke gele leer zwart gemaakt en de stoelen/hoofdsteunen gedaan. Ik ga altijd naar 'de Leerlooier' in Den Haag; die maakt de verf ook op kleur en geeft het juiste advies. Diepe krassen in de stoelen heb ik eerst met een filler behandeld en daarna opgeschuurd.

Enkele foto's voor de beeldvorming :D

Decklid nog in geel leer
Image

Decklid gereinigd en 1e keer gerold
Image

Deurpaneel nog in geel leer
Image

Deurpaneel gereinigd en 1e keer gerold
Image

Stoelen voor het verven
Image

Filler gebruikt voor de diepere 'krassen'
Image

Eindresultaat
Image
pvz
Posts: 502
Joined: Sat Mar 26, 2011 5:27 pm

Re: leer verven

Post by pvz »

Ziet er goed uit! Blijft dat er ook zo uitzien of moet je het af en toe herhalen?
mrobers
Posts: 63
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:48 am

Re: leer verven

Post by mrobers »

pvz wrote:Ziet er goed uit! Blijft dat er ook zo uitzien of moet je het af en toe herhalen?
Dat blijft ook zo, mits je na het verven wel de beschermlaag eroverheen doet. Men zegt dat dat na een half uur al kan, maar ervaring leert dat je beter enkele dagen kunt wachten. Ik moet het met de Corvette nog doen. Het is ook aan te bevelen om meerdere lagen te verven met tussendoor 30-60 minuten pauze. De Corvette is in totaal in 3 laagjes gedaan. Na de bescherming (voornamelijk tegen UV en zweet) blijft de kleur 'eeuwig' zitten.
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: leer verven

Post by rockatansky »

Ik heb mn keukenstoelen ooit eens met HG geverfd :oops:

Blijft beter zitten als dat ik verwacht had. Goed spul!!
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: leer verven

Post by rene74monte »

mooi , kijk , hier heb ik wat aan , en als dat lang blijft zitten dan is het prima .
ook al zou ik het om de paar jaar bij moeten werken zou dat eigenlijk ook niet erg zijn
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: leer verven

Post by Funk »

Niet dat ik ooit witte broeken draag, maar wat als je een witte broek draagt op die geverfde stoelen ?
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Re: leer verven

Post by rockatansky »

Niet dat ik ooit witte broeken draag, maar wat als je een witte broek draagt op die geverfde stoelen ?

Geeft niet af. Tenminste...bij onze stoelen niet.
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: leer verven

Post by Caddy_v8 »

Ik heb een paar jaar geleden het vinyldak van mijn vorige Caddy met leerverf gespoten. Het was eigenlijk schoenenverf, maar het hield super. Een maat van me heeft toen dat zelfde spul gebruikt voor de lederen bank in zijn pick-up en het ziet er na 2 jaar nog steeds goed uit! Heb ik toen gewoon bij een schoenmaker gekocht. Het geeft niet af en de dekking is goed. Merk kan ik je wel even opzoeken indien interesse.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: leer verven

Post by rene74monte »

iedereen bedankt voor de tips , maar eigenlijk is het niet meer nodig ,
ik heb vandaag een mooi zwart lederen interieur opgehaald , en er zit
bijna geen krasje op
maar het is mooi om te weten dat leer prima geverfd kan worden , misschien komt het in de toekomst nog eens van pas
Post Reply