425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
swampthing
Posts: 40
Joined: Mon Jan 03, 2011 4:20 pm

425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by swampthing »

Hallo Mensen,

Het zal wel een uitgekauwd onderwerp zijn maar na toch wel wat rondgelezen te hebben weer aan het twijfelen geraakt :o
Het is allemaal nogal tegenstrijdig.

As Maandag gaat mijn mooie Chevelle naar HPO Oostelbeers om hem iets betaalbaarder te laten rijden.

In de eerste instantie dacht ik voor die 425 mixer te gaan voor het meeste vermogen, maar na met HPO gesproken te hebben moet dan de Edelbrock carburator eraf en zou hij niet meer op benzine kunnen rijden.............Hmmmm.

Nu als hij zeer weinig power verliest met die 425 overweeg ik dat hij de benzine zal moet afzweren. (Liever niet natuurlijk)

Er zit een 350 ci smallblock in. Deze motor is wat opgefokt en heeft een flink vermogen, zo'n 350 pk schat ik.
Hij wil dus lekker naar voren, en dat wil ik niet verliezen uiteraard.

Waarschijnlijk kan men hier mij een zinnig advies geven?

Grtz,

Jaap
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by Thing »

425...
Gas valt prima te krijgen
die 300 dingen lever je zoveel in en je moet consessies doen op je ontsteking....

Of de technocarb in het tekoop gedeelte... Das helemaal de top!!
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by Dinant MK III »

Als je toch op lpg rijdt, waarom dan een minder efficiente mixer ook nog eens afknijpen met een carburateur die je nauwelijks gebruikt?
Of rij je nog heel veel op benzine?
Als je op beide brandstoffen wil rijden, zal je voor 1 van de 2 flinke concessies moeten doen qua afstelling;
wil je goed op lpg rijden, dan rijdt ie niet heel lekker op benzine | wil je goed op benzine rijden, waarom zet je er dan lpg op??
En goed afgesteld op lpg kun je er minstens zoveel vermogen uithalen als op benzine.
Ik zou voor de 425 gaan als ik jou was. Heb em nu ook op m'n 460CuI ford zitten, rijdt super...
swampthing
Posts: 40
Joined: Mon Jan 03, 2011 4:20 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by swampthing »

Alvast bedankt voor de reacties.

En idd waarom nog benzine als ie goed gaat op gas.
''Ze'' zeggen wel dat het goed is om de motor nu en dan eens op benzine te laten lopen.
Dat flash lube verhaal doe ik ook dus zal allemaal wel meevallen.

Technocarb?? Duur in ieder geval zag ik net.

Grtz,

Jaap
swampthing
Posts: 40
Joined: Mon Jan 03, 2011 4:20 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by swampthing »

Net die gasman aan de telefoon gehad en hij zegt dat het dan in ieder geval duurder zal worden.
Ook een verhaaltje van ''Ik ga het niet uit je hoofd praten want jij denkt dat het beter is'' Waarop ik vraag of hij denkt dat het geen vermogenswinst zal behalen........?! :o
Kreeg ik niet echt antwoord op, beetje vaag allemaal.

Volgens mij is ie niet erg te spreken over die 425 mixer.
Hij gaat me zo terugbellen. Ben benieuwd.

Grtz,

Jaap
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by Jeroen_Sp »

Ik heb 3 jaar met een imcpo 300a gereden op mijn lincoln met ford 460 motor. Was wel leuk....ik wist niet beter.

Deze winter mijn wagen omgebouwd naar een 425 mixer met andere ontstekingscurve (carb er dus vanaf). Wat een wereld van verschil!! Ik kan het iedereen aanraden. Auto is echt een stuk vlotter geworden.

Let wel op, meestal als jij LPG laat inbouwen dan passen ze je ontsteking niet aan (re-curve) en juist daar is veel winst te halen!

Ik zeg dus doen die 425...benzine ga je toch niet meer op rijden. Mooiste zou zijn je originele benzinetank dr onderuit en daar een grote ringtank voor terug zetten, dan zie je het lpg niet eens zitten!

En beter voor de motor om af en toe op benzine te rijden.....ik zou niet weten waarom!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by sjak_brak »

Inkoopprijs van 300A en 425 is exact dezelfde.

425 kan ook in combinatie met benzinesysteem dmv adapterstuk.

425 direct op kleppenplaat (dus zonder benzinesysteem) loopt het beste, en is dan goedkoper dan 300-A systeem omdat je geen dure adapterstukken nodig hebt.

Kleppenplaat zit echter niet in standaard inbouwpakket bij gasbedrijven, en daarnaast betekent dat soms ook beetje frommelen met gaskabel e.d. en dan moeten ze nadenken en is het ineens een lastig systeem :arrow:

Benzine smeert niet, kan hooguit je olie verdunnen. Als je geen verre reisplannen hebt met de auto, dan lijkt single-fuel de makkelijkste oplossing. Daarnaast wordt je auto stukken betrouwbaarder als je de benzinepomp/leiding/carb verwijderd.
Thing wrote:Of de technocarb in het tekoop gedeelte... Das helemaal de top!!
Die set is te groot voor een stock 350, zal niet goed werken. Daarnaast heeft deze vermoedelijk geen E-keur erop, wat problemen kan opleveren bij de RDW. Wel mooi setje overigens :)
swampthing
Posts: 40
Joined: Mon Jan 03, 2011 4:20 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by swampthing »

Leuke reacties jongens, kijk daar heb ik wat aan :)

Fijn te weten dat die dingen even duur zijn.

En Jeroen, waar heb je het laten doen?
Ik zit er aan te denken om de afspraak af te zeggen.
Vond het een beetje vreemde reactie van die gast.
Net of ik lastig ben :o

Wel heeft ie eerder een auto voor me gedaan en ben ik prima behandeld en de auto loopt ook goed met die 300a mixer die daar op zit. Ik wacht ff zijn belletje af en dan beslis ik.

Of jullie moeten zeggen dat ik het op zeker ''daar'' moet laten doen?
ergens?

Grtz,

Jaap
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by Jeroen_Sp »

Ik heb de ombouw zelf gedaan, dan weet je zeker dat het goed is en dat alles gedaan wordt.

Vraag maar eens aan het lpg bedrijf of ze ook je onsteking recurven en zo ja, welke curve ze daarvoor willen gebruiken. (max, centrifugaal, initieel en vacuum). Dat doet er geen 1.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by Thing »

dat gaat ook hun lpg pet te boven.....
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by Dinant MK III »

Jeroen_Sp wrote:Ik heb de ombouw zelf gedaan, dan weet je zeker dat het goed is en dat alles gedaan wordt.
Hier idem dito..
Check dit topic anders even: '68 Lincoln Continental Mark III :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by sjak_brak »

Jeroen_Sp wrote:Vraag maar eens aan het lpg bedrijf of ze ook je onsteking recurven en zo ja, welke curve ze daarvoor willen gebruiken. (max, centrifugaal, initieel en vacuum). Dat doet er geen 1.
Het lijkt me nogal irreëel om van een universele LPG-garage verwachten dat ze van ieder type motor specifieke ontstekingsdelen hebben liggen.
Thing wrote:dat gaat ook hun lpg pet te boven.....
Dat ook vaak helaas...
swampthing
Posts: 40
Joined: Mon Jan 03, 2011 4:20 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by swampthing »

Pfoeeee :?

Nou ik ben een handige jongen maar ik ben niet super technisch en heb geen tijd of zin om me daar even in te bekwamen.
Rdw moet het ook nog gekeurd worden voor op het kenteken.

Ik wil het eigelijk alleen goed laten inbouwen voor een nette prijs.

(Hij heeft nog steeds niet teruggebeld)

Dus een paar goede tips zou ik evt kunnen gebruiken.

Grtz,

Jaap
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by sjak_brak »

swampthing wrote: Dus een paar goede tips zou ik evt kunnen gebruiken.
Met betrekking tot wat? Inbouw-adres, of zelf inbouwen?
swampthing
Posts: 40
Joined: Mon Jan 03, 2011 4:20 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by swampthing »

Inbouw adres
Post Reply