425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by mercury1970 »

adiabatische koelingswerking ...... en in nederlands ?
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by big dooley »

als lpg overgaat van vloeibaar naar gas onttrekt dit warmte aan zijn omgeving... bijvoorbeeld een verdamper die bevriest omdat er geen heet koelwater door stroomt... dat noemen ze adiabatische koeling...
malibu350
Posts: 34
Joined: Fri Jan 08, 2016 9:43 am

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by malibu350 »

Ik vaar met mijn boot op een gm350 95" motor op alleen een lpg (impco 300a 50-70) 6mm toevoer leiding.


Nu merk ik dat er toch verlies is qua vermogen en een 425 mixer geadviseerd word met 8mm leiding Dus maar snel opzoek hiernaar.
(Zie gezocht sectie)

Het lijkt mij dat een 300a in een 350cui wagen ook te klein zal zijn.
big dooley
Posts: 1095
Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm

Re: 425 of 300a Impco op een 350 ci ?

Post by big dooley »

malibu350 wrote:Ik vaar met mijn boot op een gm350 95" motor op alleen een lpg (impco 300a 50-70) 6mm toevoer leiding.


Nu merk ik dat er toch verlies is qua vermogen en een 425 mixer geadviseerd word met 8mm leiding Dus maar snel opzoek hiernaar.
(Zie gezocht sectie)

Het lijkt mij dat een 300a in een 350cui wagen ook te klein zal zijn.
verschil in doorlaat tussen een 300A 50&70 serie en de 425 is welgeteld 28CFM bij 1.5"Hg vacuum, dus dat zal wel loslopen...
waar echt wat te winnen valt, zit in de ontsteking en het koel houden van het mengsel
ik heb zelf een 300A 50&70 op een 454ci die direct op een carburateur is gemonteerd, dus geen gasarm, en ik kan hem er niet op betrappen dat ie inhoudt, integendeel, wellicht dat het filter/voorraadpotje ook hier meehelpt
ontsteking is aangepast dmv een dual curve kastje van msd, die tegenwoordig niet meer gemaakt worden helaas... maar wellicht zijn er inmiddels andere opties voor dual fuel, voor degenen die dat willen behouden, ondanks de bekende nadelen hiervan
Post Reply