Remmen Camaro '86

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Remmen Camaro '86

Post by akaQ »

Vraagje, 2/3 maanden terug heb ik bij mijn camaro voor de remmem blokken vervangen, en alles was weer zoals het hoorde.

Nu heeft hij sinds een maand last van piepen als ik lichtjes rem, en als ik een beetje steviger doorrem, of als de auto bijna tot stilstand is gekomen, hoor je een harde tik, meestal bij de linkerkant, en soms eerst links en daarna recht.

Alsof de blokken in een keer volle kracht tegen de schijven knallen, iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? schijven die op zijn voor?

Remvloeistof is wel mooi op niveau.

Gaat dus om een camaro uit '86, 350 motor, en rembekrachtiger werkt via het motor vacuum, nooit eerder last van gehad.
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by peerke »

hoi,
dat kan een remklauw zijn met speling,op de geleiding of gewoon uitgesleten
als je goedkope blokken hebt kunnen die ook wel eens iets te ruime speling hebben
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Remmen Camaro '86

Post by kn@pestaart »

De bevestigingspennen glijden in busjes, deze kunnen gebroken zijn. Zijn los te krijgen.

Heb je je blokken afgekant?
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by akaQ »

nee blokken zijn niet afgekant, mooi klusje voor zaterdag dus hoor ik, zal ik gelijk die busjes controleren, enige idee waar die te krijgen zijn?
CamaroZ28
Posts: 97
Joined: Sat Sep 11, 2010 6:08 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by CamaroZ28 »

misschien bij USA parts belfeld, weet ook niet zeker, maar daar bestel ik mijn onderdelen voor camaro.

zou als ik jou was wel eerst even goed kijken wat het is.


http://www.cpusaparts.com/Default.asp

afhankelijk van het onderdeel (voor zijschermen moest ik 8 weken wachten, voor mijn nieuwe stuur 24 uur) is het meestal binnen 1 a 2 dagen binnen, en de medewerkers willen je altijd wel helpen

mvg wijnand
fbird92
Posts: 704
Joined: Sun Dec 24, 2006 3:01 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by fbird92 »

Kunnen ook slecht passende remblokken zijn, herken het probleempje van mijn Bird '92, ander merk erin geknikkerd welke veel beter pasde en geen 'tik' meer...
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by akaQ »

oke thnx all, zal zaterdag de boel weer ff uit elkaar halen, wel vreemd want echt goedkope blokken waren het niet, naja prijs zegt ook niet alles tegenwoordig.
akaQ
Posts: 322
Joined: Wed Jun 17, 2009 8:13 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by akaQ »

CamaroZ28 wrote:misschien bij USA parts belfeld, weet ook niet zeker, maar daar bestel ik mijn onderdelen voor camaro.

zou als ik jou was wel eerst even goed kijken wat het is.


http://www.cpusaparts.com/Default.asp

afhankelijk van het onderdeel (voor zijschermen moest ik 8 weken wachten, voor mijn nieuwe stuur 24 uur) is het meestal binnen 1 a 2 dagen binnen, en de medewerkers willen je altijd wel helpen

mvg wijnand
Weet jij trouwens nog wat je voor je schermen moest betalen? ik zoek nog een exemplaar voor de bijrijderskant voor.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by johnny »

CamaroZ28 wrote:misschien bij USA parts belfeld,

MICO in Baarlo is ook weer terug begonnen, voorheen altijd goed ervaringen mee gehad, trouwens, wat remdelen betreft is Hageman in Driebergen wel okee, volgende dag altijd al binnen en ook altijd het goede spul.... ( kan ik van C+P niet zeggen )
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by MrOi »

Heb je tegen het piepen al kopervet op de achterkant van de blokjes geprobeerd?
CamaroZ28
Posts: 97
Joined: Sat Sep 11, 2010 6:08 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by CamaroZ28 »

Weet jij trouwens nog wat je voor je schermen moest betalen? ik zoek nog een exemplaar voor de bijrijderskant voor
had hetzelfde scherm.
mja mijn ervaring was dat de kwaliteit wel goed was, alleen de levertijd duurde verschrikkelijk lang, ze laten per container overkomen uit amerika, dus bereid een wacht tijd van 8-9 weken wel voor.

bij mij kosste een nieuw scherm geloof ik zo rond de 250 euro en dan was ie binnen bij mij thuis.
spreek wel goed af, want bij mij was er een poot uit genaaid, ze vroegen 100 aanbetaling, en daar rekenden ze BTW over, dus had ik een aanbetaling van 80 ofzo gedaan, en moest die 170 gewoon dokken in plaats van 150. was behoorlijk over de zeik daarmee, maar moet zeggen dat het wel een mooi scherm was waar echt niets mee mis was.

acheraf gezien had ik dat scherm bij wel meer zaken kunnen halen, maar ja, dat is achteraf he.

mvg wijnand
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: Remmen Camaro '86

Post by Supervaags »

ik heb ook een tik tijdens het remmen, en heb nu even de klauw losgehaald..

hij heeft heel iets speling op de klauw, en de blokken zitten vrij los in de klauw..
verder ziet het er allemaal wel goed uit, en hij remt als de tering(in positieve zin :P)
kan het kwaad om er mee door te rijden, op de blokken zit nog zat voering :?
Post Reply