versnelling komt laat in

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
User avatar
Rob(firebird)
Posts: 2105
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: versnelling komt laat in

Post by Rob(firebird) » Sat May 14, 2011 10:53 pm

Oliekoeler in je radiateur misschien een klein beetje lek? Dan zou er koelvloeistof in de versnellingsbak kunnen komen..... Wordt je bakolie in no-time een aardbeienmilkshake.

User avatar
chevyadje
Posts: 13
Joined: Fri May 13, 2011 1:44 am

Re: versnelling komt laat in

Post by chevyadje » Tue May 17, 2011 10:44 pm

olle griese wrote:Het valt me op als ik mijn Sub in de D zet dat het zeker een seconde duurt dat hij "pakt"
Wat kan dit zijn?
1 seconde is heel normaal dat doet mn chevelle ook,zolang het onder de 3 seconden blijft is het goed :) .

User avatar
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: versnelling komt laat in

Post by olle griese » Tue May 17, 2011 10:53 pm

Als de motor koud was dan duurde het de laatste tijd ook zeker 3 seconden.
De eerste kilometer slipte hij ook.
Nu pakt hij gelijk zodra ik hem in de versnelling zet en slippen doet hij ook niet meer.
Conclusie, filter hartstikke verstopt :eek:

Volgende word motorolie verversen en nieuw filter.
Als ik toeren maak staat de oliedrukmeter op 30 (midden) maar als ik rustig rij zakt hij terug naar 0 :?

Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: versnelling komt laat in

Post by Thing » Wed May 18, 2011 10:16 am

das niet veel.....

User avatar
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: versnelling komt laat in

Post by donny » Wed May 18, 2011 5:28 pm

Is idd niet veel, maar is de meter wel betrouwbaar?

Donny

User avatar
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: versnelling komt laat in

Post by olle griese » Wed May 18, 2011 9:12 pm

donny wrote:Is idd niet veel, maar is de meter wel betrouwbaar?

Donny
Dat weet ik niet.
Maar om uit te sluiten dat het oliefilter verstopt zit (en weet ik hoe lang het geleden is dat hij een beurt heeft gehad) ga ik eerst olie en filter vervangen.
Wat zijn de normale oliedrukwaarden?

User avatar
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: versnelling komt laat in

Post by donny » Wed May 18, 2011 10:11 pm

Dit is wat ik zo snel kon vinden:

Quote:

"First of all, oil pressure is a derived unit of measure. Pumps produce liquid flow and resistance to the flow is called pressure. Resistance can vary by the type of oil, the temperature of the environment, and the condition of the engine.

Generally, 30 to 75 pounds per square inch (psi) of oil pressure is considered "normal." A cold engine may show 75 psi or more when first started. At idle, with a hot engine, the pressure may be 20 psi with conventional motor oil. With a synthetic oil, it could be even less.

At 35 mph or aboove, 40 to 60 psi is considered "normal."

If the readings seem high, a plugged oil filter could be causing the reading. The engine will bypass oil around the oil filter at high pressure to ensure that oil flows to the moving parts. This can sometimes be seen by the oil pressure needle bouncing when the engine is started cold because the oil pressure will cause the bypass valve to open and close until the engine warms up and the oil thins out.

If you are reading an electric oil pressure gauge, keep in mind that they are known to be inaccurate. A known good mechanical oil pressure gauge should be installed to check any engine where oil pressure readings are suspected to be low.

If your engine just has a warning light and it comes on, you need to verify that you have adequate oil pressure. Many of the sensors for the warning lights do not turn on until the oil pressure drops to about 8 psi. Driving a vehicle with oil pressure that low will cause serious engine damage."

Donny

User avatar
OldShit
Posts: 49
Joined: Sat Jul 10, 2010 7:57 pm

Re: versnelling komt laat in

Post by OldShit » Fri May 20, 2011 11:51 pm

Wilde ook nog even reageren op het feit dat je niet zomaar nieuwe olie erin moet gooien.
Mijn auto verloor al een tijd lang ATF, maar ja, ons geen tijd gunnen om ernaar te kijken dus ondertussen wel iets van 15 liter ATF erin gekwakt, elke keer bijvullen, heb te vaak op het randje gereden met lange afstanden, dan had hij er 't aan het einde moeilijk mee waardoor ik weer olie bij moest vullen...
Uiteindelijk zag ik het licht(eigenlijk de lege inhoudt van mijn portemonnee) en zette hem op de put.
Bleek dat ik de moeren van het pannetje zeker wel een dikke slag kon aandraaien!
Sindsdien is het goed.
Dus al met al zit er eigenlijk helemaal nieuwe olie in en het gaat nog steeds goed!
Het lijkt me ook sterk dat dat niet zou kunnen, dan zou je dus ook niet de gewone motorolie kunnen vervangen....

Post Reply