Mijn Thunderbird wordt te warm.

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Mijn Thunderbird wordt te warm.

Post by Wolfman »

Image

Begrijp ik het goed dat de Vacuum advance carnnister de vervroeger is?
stef
Posts: 2849
Joined: Sat Nov 06, 2004 5:11 pm

Re: Mijn Thunderbird wordt te warm.

Post by stef »

ja en nee.
Ve vacuum canister is een extra vacuuumvervroeging.
Je mechanische vervroeging zit onder de blauwe kap, zijn 2 kleine metalen plaatjes welke op 1 punt scharnieren, en waar een veertje aan zit.
Hoe harder deze ronddraaien, hoe verder ze naar buiten wijken, hoe meer je vervroegt.
Daat komt de vacuuumvervroeging nog eens bovenop.
Wanneer je rustig rijdt, zal het vacuuum in je carburateur-venturi hoog zijn, waardoor je extra vervroeging krijgt. (een arm mengsel brandt trager, en heeft dus meer vervroeging nodig)
Dat is ook de reden dat de jongens met een zware rechtervoet geen vacuuumvervroeging hebben; die rijden toch alleen volgas.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Mijn Thunderbird wordt te warm.

Post by Wolfman »

Ok bedankt.
Ik zal het mechanisme controleren of het nog soepel beweegt.
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Mijn Thunderbird wordt te warm.

Post by Wolfman »

Vervroeger beweegt netjes zo als het hoort.

Ik heb ook het een en ander na gemeten met een IR thermometer.
De temp meter in de auto gaf 110 graden aan.
Motor laten lopen en de radiateur gemeten aan de warme kant. 98 graden
De uitgaande kant. 78 graden
De thermostaat gaf ook 78 graden.

Het lijkt er dus op dat de temp meter in de auto te veel aangeeft.
Post Reply