Lpg vraagje nogmaals OHG

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

uiteraard :D

ik heb trouwens het vacuum slangetje van de verdamper erafgehaald, nu blijft hij stationair lopen, en is er mee te rijden,

zal eens enkele foto's maken, en co meten, was er gisteren niet meer aantoe gekomen,
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

overgens heb ik het idee, dat mijn dual curve, deels er tussen uit is,
zal dat eens uitzoeken...

als ik overschakel op gas, trouwens geen storingslampje oid,

doet de dual curve alleen maar de ecu voor de gek houden, of ook de ontsteking aanpassen???
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by sjak_brak »

Bassie wrote:doet de dual curve alleen maar de ecu voor de gek houden, of ook de ontsteking aanpassen???
Dat ligt eraan wat voor module van Dualcurve het om gaat...
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

het wil me ff niet lukken met de foto's...

zal dat vanavond nog eens proberen,


Ff wat anders!!!!
Co gemeten, stationair 0.1
en op 3000 toeren 1,4
lambda veelste hoog (arm)
maar uitlaat spruitstuk lekt ook iets....
inlaat getest op vacuum lekkages, -> geen lekkages,

bougie kabels vervangen (2 toch nog erg slecht) het is beter geworden, maar nog lang niet goed!!!!

hc's waren ook te hoog, maar dat kan natuurlijk door de kapotte bougie kabels komen!!!
ga morgen weer meten....


MAAR HOE KAN IK HEM AFSTELLEN????
hij zou toch rijker moeten,
dat kleine schroefje, verandert er niks, stationair en op toeren niet....
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by boyanka »

8) je hebt toch 2 schroeven op je verdamper? 1 voor je vollast en 1 voor z'n co
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

Hier de foto's van de verdamper:
met dus dat regelklepje, (die niks meer doet want de slangen zijn er af)

Image
Image

de mixer: (met witte plastic afdop dop)

Image

Image

Image

De dual curve:

Image

Image

en de bobine
(met de nieuwe kabels)
Image


Image


@ Boyanka; Zo ver ik weet zit er op de verdamper niks, en op de mixer i.d. 1tje vollast en stationair, alleen is 1tje volgens mij afgedopt, of ik kijk er verkeerd na,
zit natuurlijk net zo, dat je het moeilijk kunt zien,


Overgens zit er op de verdamper een choke en nog iets wat je kunt indrukken?????



de dual curve:
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

kleine fotos :eek:

nu ik de foto;s zo bekijk, zou dat plasticen dopje, mischien ook wel wat kunnen zijn mbt afstellen

ff opgezocht en idd!!!

morgen ff weer aan de kast dus
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by sjak_brak »

0.1 stationair is laag als het een ongeregelde installatie is, maar aan de andere kant, als t loopt, dan is dat ook geen probleem natuurlijk.

1.4 bij 3000 toeren onbelast zegt natuurlijk niet zoveel.

Lees Franz nog eens rustig na over de OHG X-450 mixer, hij heeft er een heel hoofdstuk aan gewijd.
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

ja zal dat eens doen,
alleen heb soms veel moeite met nederlands lezen, laat staan als het dan ook nog eens een andere taal is :D
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

Maar kan ik nu de mixer rijker zetten???

en is het normaal dat het rubber in de mixer (grote ronde) kapot is je kunt er een lijn van maken ipv cirkel

zag dat ook op een foto bij hofmann?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by sjak_brak »

De mixer heeft een stationair-afstelling, deze kan je rijker zetten.

Daarnaast kan je bepalen hoe het tussengebied is door de afstand van de meetpennen af te stellen, zie handleiding Franz.

Als de mixer volopen is, werkt deze als een soort venturi-ring.

De O-ring op de grote conus is inderdaad een losse (gebroken) rubberen strip.


Wat voor verdamper heb je dr in trouwens? (staat op de deksel van de verdamper)
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

een x1 verdamper,

dacht ik al met die stiften, kan ze alleen met geen mogelijkheid loskrijgen... :?
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

dit stiften hé.....


er zitten in de mijne maar 2?
en eenkorte (zoals de bovenste van pagina 56 van de franz hofmann cd)

zitten de stiften daar om heen en mis ik er 1?

of hoort dit zo,

ga zelf ook op onderzoek uit, zal de schuur eens induiken 8)
Bassie
Posts: 1431
Joined: Mon Jul 04, 2005 11:33 pm

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by Bassie »

Stiftje zat er dus vast in het andere gedeelte,

eruitgehaald, alles schoongemaakt, en proefrit....

Auto rijd stukken beter ook op voltoern,

MAAR bij vollast (weinig toeren gasklep vol op) nog steeds backfires.
(inmiddels 2 stiften los)

nu bakkie koffie,

wil dan proberen de stiften iets hoger te zetten,










hm lekker, valt me op dat de auto in zijn 2 wegrijd ipv zijn 1,
:boos:
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Lpg vraagje nogmaals OHG

Post by sjak_brak »

Bassie wrote:MAAR bij vollast (weinig toeren gasklep vol op) nog steeds backfires.
ga eens op zoek naar vacuumlek
Post Reply