Lpg vraagje nogmaals OHG
Lpg vraagje nogmaals OHG
Dag, (sjak)
Ik heb op mijn dodge 8.0 v10 uit 1996 een ohg mixer met verdamper zitten,
maar de dodge loopt niet stationair er op, en vollast geeft het net het idee als de tank leeg is
zou de verdamper een revisie nodig hebben, of is dit ook nog aftestellen?
Ik heb op mijn dodge 8.0 v10 uit 1996 een ohg mixer met verdamper zitten,
maar de dodge loopt niet stationair er op, en vollast geeft het net het idee als de tank leeg is
zou de verdamper een revisie nodig hebben, of is dit ook nog aftestellen?
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
en er zit nog iets van msd tussen...
met heel veel draden,
en veel niet (meer) aangesloten
met heel veel draden,
en veel niet (meer) aangesloten
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
Nou das lekker veel nuttige info
Mixer: OHG X-450?
Verdamper?
Stationair: wat gebeurt er? Loopt de wagen rommelig? Te arm of te rijk? Of wat anders? Wat heb je al geprobeerd om af te stellen, en met welk resultaat?
Ontsteking: is dit met op iedere bougie een bobine, dus zonder verdeler?
Mixer: OHG X-450?
Verdamper?
Stationair: wat gebeurt er? Loopt de wagen rommelig? Te arm of te rijk? Of wat anders? Wat heb je al geprobeerd om af te stellen, en met welk resultaat?
Ontsteking: is dit met op iedere bougie een bobine, dus zonder verdeler?
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
Ha Bas, denk je niet dat voor zo'n lang en (inhoudelijk) groot blok een reguliere mixer te klein is ?
Ik was laatst nog bij een LPG boer in Apeldoorn, had 't nog ff over je Dodge en hij adviseerde het systeem van BRC: http://www.brcautogas.nl
Voor zo'n 2500 kon hij een compleet systeem leveren.
Anders een setup met 2 verdampers en 2x 425 mixers erop ?
Ik was laatst nog bij een LPG boer in Apeldoorn, had 't nog ff over je Dodge en hij adviseerde het systeem van BRC: http://www.brcautogas.nl
Voor zo'n 2500 kon hij een compleet systeem leveren.
Anders een setup met 2 verdampers en 2x 425 mixers erop ?
Bassie wrote:Dag, (sjak)
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
DSaar zat ik ook beetje aan te denken, maar ligt er ook aan hoeveel toeren e.d., als het vooral lage toeren is zal ht prima volstaan. Een X-450 kan zonder problemen 300pk leveren.Funk wrote:denk je niet dat voor zo'n lang en (inhoudelijk) groot blok een reguliere mixer te klein is ?
Zon injectiesysteem is uiteraard beter, maar kost je zomaar 2500+ voor een V10.
Dual 425 lijkt me minder geschikt, of je moet een setup maken met 2 gaskleppen zodat je niet continu op 2 mixers rijdt. Mn buurman heeft 2 X-450s op zn 502 V8, maar op maar 1 kleppenplaat. Dat pakt waardeloos op onderin en stationair ook een drama. Als ie gaat, ja dan
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
is idd weinig nuttige info
zal vanavond ff bekijken, wat voor ohg,
was er gisteren avond zat van
elke cilinder heeft wel eigen bobine maar dan wel van 1 bobine blok, dus niet de bobines rechtstreeks op de bougie (ja zonder verdeler)
bougies zijn nieuw (hoop die 2 die achter de rembekrachter zitten ook)
Heb zelf wel beetje proberen aftestellen, gisterenavond met lege accu...
maar ben niet bekend met ohg, en dat ding zit ook nog eens ongelukkig,
heb 1 schroef net onder het tuitje (voor slang naar verdamper) dacht dat die voor stationair was,
verder heb ik nog niks kunnen vinden voor learn rich oid?
Storing stationair:
koud loopt hij even stationair, dan zakt hij terug in toeren en slaat af,
zou dan zeggen te rijk, (heb nog geen co gemeten)
en volgas eerst een dip en dan komt het,
heb zelf ook al gedacht dat de mixer te klein is,
maar neem aan dat er geen 2 ton mee gereden is op benzine
zal vanavond ff bekijken, wat voor ohg,
was er gisteren avond zat van
elke cilinder heeft wel eigen bobine maar dan wel van 1 bobine blok, dus niet de bobines rechtstreeks op de bougie (ja zonder verdeler)
bougies zijn nieuw (hoop die 2 die achter de rembekrachter zitten ook)
Heb zelf wel beetje proberen aftestellen, gisterenavond met lege accu...
maar ben niet bekend met ohg, en dat ding zit ook nog eens ongelukkig,
heb 1 schroef net onder het tuitje (voor slang naar verdamper) dacht dat die voor stationair was,
verder heb ik nog niks kunnen vinden voor learn rich oid?
Storing stationair:
koud loopt hij even stationair, dan zakt hij terug in toeren en slaat af,
zou dan zeggen te rijk, (heb nog geen co gemeten)
en volgas eerst een dip en dan komt het,
heb zelf ook al gedacht dat de mixer te klein is,
maar neem aan dat er geen 2 ton mee gereden is op benzine
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
das 1 nul te veelFunk wrote:Ik was laatst nog bij een LPG boer in Apeldoorn, had 't nog ff over je Dodge en hij adviseerde het systeem van BRC: http://www.brcautogas.nl
Voor zo'n 2500 kon hij een compleet systeem leveren.
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
ohja waar staat op de mixer wie hij is?
-
- Posts: 1095
- Joined: Wed Feb 04, 2004 10:46 pm
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
buiten het feit dat ik er nog niet uit ben welk blok ik ga uitkiezen voor de big dooley (liefst big block) zit ik ook in dubio over de setup... dual fuel hoef ik niet meer, daar ben ik nu wel achter...sjak_brak wrote:Daar zat ik ook beetje aan te denken, maar ligt er ook aan hoeveel toeren e.d., als het vooral lage toeren is zal ht prima volstaan. Een X-450 kan zonder problemen 300pk leveren.
Zon injectiesysteem is uiteraard beter, maar kost je zomaar 2500+ voor een V10.
Dual 425 lijkt me minder geschikt, of je moet een setup maken met 2 gaskleppen zodat je niet continu op 2 mixers rijdt. Mn buurman heeft 2 X-450s op zn 502 V8, maar op maar 1 kleppenplaat. Dat pakt waardeloos op onderin en stationair ook een drama. Als ie gaat, ja dan
in het geval van een big block zat eerst te denken over een technocarb, daarna een systeem van gasresearch of een dual quad intake (performer RPM air gap bijvoorbeeld)) met een dubbele mixer en verdamper, voorzien van kleppenplaten met een progressieve linkage... dan neem aan, dat ik dan ook een tweede leiding nodig heb van de tank naar de tweede verdamper? wellicht is een balansslang net voor de mixers dan ook nodig?
aan de andere kant kan ik dan wel weer begrijpen dat een dubbele set up wellicht te veel is en een enkele setup net te weinig... als ik dyno2003 of camquest er op los laat en vervolgens de max toeren en cilinderinhoud gebruik in een cfm calculator (ik weet het, het zijn allemaal maar proggie's die niet overeenkomen met de werkelijkheid en alleen een indicatie geven), kom ik met de versnellingsbak die er nu onder ligt (schakelt op 4000rpm) aan 450cfm (85% VE)... gaat er in een toekomst een andere bak onder (vanwege overdrive) waarbij het schakelpunt opschuift naar bijvoorbeeld 5500rpm, dan kom ik aan ca 620cfm...
ik weet dat ik daar helemaal niet zoveel ga komen, maar het is vergelijkbaar met mijn marshall stack (buizen gitaarversterker)... als ik alles op 10 zet blaas ik de ramen uit de sponningen en de man achter de mengtafel kan me wel lynchen... dus komt ie daar niet vaak, maar het ding moet het wel probleemloos aankunnen (wat ie dan ook doet )
kijk ik dan weer terug naar het verhaal van 2 mixer op 1 kleppenplaat, wat een slechte response zou geven onderin:
gebeurt met 2 kleppenplaten dan niet hetzelfde, als je in een keer het gas vol in trapt?
als die theorie klopt, zou je voor zoiets, buiten een progressieve linkage, ook nog eens een soort van vacuum gestuurde secondarys nodig hebben, toch? wat dan ook het "teveel" aan cfm's teniet doet... mijn ouwe sae 160HP small blokkie had af fabriek een knoert van een quadrajet erop liggen (800cfm), maar die secondary's gingen amper open
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
Vacuum-gestuurde secunderies hebben geen nut als je een Impco- of OHG-mixer gebruikt: boven de kleppen gaat alles door dezelfde mixerbig dooley wrote: kijk ik dan weer terug naar het verhaal van 2 mixer op 1 kleppenplaat, wat een slechte response zou geven onderin:
gebeurt met 2 kleppenplaten dan niet hetzelfde, als je in een keer het gas vol in trapt?
als die theorie klopt, zou je voor zoiets, buiten een progressieve linkage, ook nog eens een soort van vacuum gestuurde secondarys nodig hebben, toch? wat dan ook het "teveel" aan cfm's teniet doet... mijn ouwe sae 160HP small blokkie had af fabriek een knoert van een quadrajet erop liggen (800cfm), maar die secondary's gingen amper open
De respons onderin bij deellast is ruk met 2 mixers op 1 kleppenplaat, vergelijk dat een beetje met (bv) een 850cfm dubbelpumper-benzineknoeiding op een smog-305-blokkie.
Wat betreft volgas: hier is het een kwestie van de bak/torque-converter optimaal benutten, daar ligt de pijn niet echt als je eenmaal goed met de auto/setup overweg kan.
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
het betreft trouwens een x1 verdamper met een x450 mixer
en een dual curve voor dodge, niet van msd,
hoe zit het trouwens met mijn lambda waarde? die word met dit systeem niet meer geregeld lijkt mij????
(hij heeft net verse apk )
en een dual curve voor dodge, niet van msd,
hoe zit het trouwens met mijn lambda waarde? die word met dit systeem niet meer geregeld lijkt mij????
(hij heeft net verse apk )
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
De Dual Curve zorgt ervoor dat wanneer je op gas rijd de ECU gefopt word.
De injector signalen worden door de Dualcurve aan de ECU doorgegeven evenals de lambda waarde.
Tevebs regelt hij afhankelijk van de koelwatertemp. de Lambda.
De injector signalen worden door de Dualcurve aan de ECU doorgegeven evenals de lambda waarde.
Tevebs regelt hij afhankelijk van de koelwatertemp. de Lambda.
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
Dual Curve en MSD zijn allebei merken van dezelfde firma
Is dit probleem acuut ontstaan, geleidelijk ontstaan, of was het er zolang je de auto hebt?
Zit er een regelmodule aangesloten aan de vacuum-ingangen van verdamper en mixer?
Is dit probleem acuut ontstaan, geleidelijk ontstaan, of was het er zolang je de auto hebt?
Zit er een regelmodule aangesloten aan de vacuum-ingangen van verdamper en mixer?
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
Heb de auto gekocht, toen liep hij op benzine op 8 cilinders.
een gat in de koppakking geslagen van de 7-9 cilinder
kleppen zagen er nog goed uit (van die cilinderrij)
nadien loopt hij slecht op lpg, voortijd ook, alleen dacht ik dat dat temaken het met geen compressie in de laatste 2 cilinders
tussen de vacuum ingang van de verdamper zit een klep met plus en min,
en 2 vacuum slangen 1 naar de verdamper, en 1 naar de mixer
alleen die na de mixer hangt los, en bij de mixer zijn de gaten afgekit.
ik heb de auto nu in de verzekering, dus kan/durf wat meer rijden,
stationair blijft hij meestal lopen, maar niet mooi rond op alle cilinders
en volgas is het backfire/inhouden 5cilinder, enz enz
heb in de schuur in het donker met belasten de motor, de bougie kabels nat gespoten, maar niks geen vuurwerk, (heb toch een setje besteld bij rockauto)
bougies zijn nieuw,
ga zo co meten,
(ben mij franz hofmann cd kwijt )
een gat in de koppakking geslagen van de 7-9 cilinder
kleppen zagen er nog goed uit (van die cilinderrij)
nadien loopt hij slecht op lpg, voortijd ook, alleen dacht ik dat dat temaken het met geen compressie in de laatste 2 cilinders
tussen de vacuum ingang van de verdamper zit een klep met plus en min,
en 2 vacuum slangen 1 naar de verdamper, en 1 naar de mixer
alleen die na de mixer hangt los, en bij de mixer zijn de gaten afgekit.
ik heb de auto nu in de verzekering, dus kan/durf wat meer rijden,
stationair blijft hij meestal lopen, maar niet mooi rond op alle cilinders
en volgas is het backfire/inhouden 5cilinder, enz enz
heb in de schuur in het donker met belasten de motor, de bougie kabels nat gespoten, maar niks geen vuurwerk, (heb toch een setje besteld bij rockauto)
bougies zijn nieuw,
ga zo co meten,
(ben mij franz hofmann cd kwijt )
Re: Lpg vraagje nogmaals OHG
Plant hier eens wat fotootjes neer anders.
Als ik je verhaal zo lees, zit je opgezadeld met een probleem waar de vorige eigenaar niet uitkwam met wat willekeurig hakwerk, en jij zit nu met een puzzeltje opgezadeld
Als ik je verhaal zo lees, zit je opgezadeld met een probleem waar de vorige eigenaar niet uitkwam met wat willekeurig hakwerk, en jij zit nu met een puzzeltje opgezadeld