inhouden op lpg,zoals het nu lijkt opgelost,weer problemen
Re: inhouden op lpg
8) hij houd in omdat je luchtfilter zo ver naar voren zit, hij wordt als het ware "uitgeblazen"
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: inhouden op lpg
meen je dit zijn er genoeg die zo rijden of met een dubbele buis.
en het is ook goed geweest
en het is ook goed geweest
Re: inhouden op lpg
ik spreek uit eigen ervaring. Heb het probleem ook eens gehad.
draai je luchtarm maar eens naar achteren en kijk of je het probleem nog heb
draai je luchtarm maar eens naar achteren en kijk of je het probleem nog heb
Re: inhouden op lpg
Lijkt me hier niet het probleem. Hoe wordt die mixer "uitgeblazen" met de bak in P
Als er directe rijwind op komt, dan kan je een balanslijn tussen de mixer en de verdamper zetten, dan hebben beide onderdelen dezelfde referentiedruk. Als de mixer hier geen aansluiting voor heeft, dan kan je die maken in de luchtbuis vlak voor de mixer bijvoorbeeld.
Met luchtfilter achterin motorcompartiment ga je warme lucht aanzuigen, dan verlies je een hoop vermogen, en loop je kans op pingelen (octaangetal van LPG keldert bij toenemende temperatuur van het mengsel).
Als er directe rijwind op komt, dan kan je een balanslijn tussen de mixer en de verdamper zetten, dan hebben beide onderdelen dezelfde referentiedruk. Als de mixer hier geen aansluiting voor heeft, dan kan je die maken in de luchtbuis vlak voor de mixer bijvoorbeeld.
Met luchtfilter achterin motorcompartiment ga je warme lucht aanzuigen, dan verlies je een hoop vermogen, en loop je kans op pingelen (octaangetal van LPG keldert bij toenemende temperatuur van het mengsel).
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: inhouden op lpg
zijn die modules los te koop voor zo'n hei?zie wel overal verdeler kap en rotor,maar die module zit daar niet bij toch?
Re: inhouden op lpg
kijk eens hoever die van de Fan zitsjak_brak wrote:Lijkt me hier niet het probleem. Hoe wordt die mixer "uitgeblazen" met de bak in P
Als er directe rijwind op komt, dan kan je een balanslijn tussen de mixer en de verdamper zetten, dan hebben beide onderdelen dezelfde referentiedruk. Als de mixer hier geen aansluiting voor heeft, dan kan je die maken in de luchtbuis vlak voor de mixer bijvoorbeeld.
Met luchtfilter achterin motorcompartiment ga je warme lucht aanzuigen, dan verlies je een hoop vermogen, en loop je kans op pingelen (octaangetal van LPG keldert bij toenemende temperatuur van het mengsel).
Re: inhouden op lpg
chevycaprice91 wrote:zijn die modules los te koop voor zo'n hei?zie wel overal verdeler kap en rotor,maar die module zit daar niet bij toch?
modules zijn los te koop, heb ooit eens iemand horen zeggen dat ze direct kapot gaan als je de bijgeleverde gel er niet onder smeert...zelf geen ervaring mee, smeer het er altijd onder, als het er niet bij zit een beetje siliconenvet gebruiken....
Re: inhouden op lpg
Dat doet niks af aan mijn verhaal, en tussen filter en fan kan ook nog een isolatiekap, als je bang bent dat de fan hete lucht erop blaastboyanka wrote: kijk eens hoever die van de Fan zit
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: inhouden op lpg
hij zit niet zo dicht bij die fan,dat vertekend wat op de foto.
en het probleem is ook al meteen bij koude motor in de P
eerst maar eens zo'n module scoren.
die van mij liep heel slecht in toeren met het luchtfilter op de originele plaatst,bij hoog toeren sloeg hij gewoon over.
en het probleem is ook al meteen bij koude motor in de P
eerst maar eens zo'n module scoren.
die van mij liep heel slecht in toeren met het luchtfilter op de originele plaatst,bij hoog toeren sloeg hij gewoon over.
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: inhouden op lpg,zoals het nu lijkt opgelost
heb de module vervangen van de hei en de bobine,had een compleet setje besteld bij oldschool products,maar helaas kon de nieuwe verdelerkap er niet op iets te groot.(iets ander model),ik heb heel weinig ruimte omdat het blok heel ver naar achteren ligt,zit normaal maar een klein ontstekingkje op.Bobine omgezet.
Gestart en houd meteen niet meer in dus ik ga der vanuit dat het opgelost is.
Gestart en houd meteen niet meer in dus ik ga der vanuit dat het opgelost is.
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: inhouden op lpg,zoals het nu lijkt opgelost,weer problem
schiet mij maar lek,weer hetzelfde verhaal
zet em goed rijdend aan de kant,start hem de volgende dag.
loopt top stationair,geef gas meteen inhouden,zet hem in de R rij de garage uit slaat af.
rem voor een bocht slaat weer af.
ook als de motor stationair draait en ga rustig met de gaspedaal naar 4000 toeren en laat de gas los zakt hij te ver terug in toeren en slaat uit.
geef ik snel gas als hij stationair draait dan houdt hij even in en schiet weer omhoog in toeren.
ik weet het even niet meer alles is nieuw,kabels,bougies,rotor,verdelerkap,bobine,module,lucht filter, co goed.
zou het ook kunnen dat die 300 mixer uit zich zelf de afstelling verzet?
zet em goed rijdend aan de kant,start hem de volgende dag.
loopt top stationair,geef gas meteen inhouden,zet hem in de R rij de garage uit slaat af.
rem voor een bocht slaat weer af.
ook als de motor stationair draait en ga rustig met de gaspedaal naar 4000 toeren en laat de gas los zakt hij te ver terug in toeren en slaat uit.
geef ik snel gas als hij stationair draait dan houdt hij even in en schiet weer omhoog in toeren.
ik weet het even niet meer alles is nieuw,kabels,bougies,rotor,verdelerkap,bobine,module,lucht filter, co goed.
zou het ook kunnen dat die 300 mixer uit zich zelf de afstelling verzet?
Re: inhouden op lpg,zoals het nu lijkt opgelost,weer problem
staat de hoofd-afstelling op de mixer wel voldoende open?
als je zegt dat ie even inhoudt als je de bult naarde garage oprijdt, wordt ie denk ik te arm,
lekt je gasslang van verdamper naar mixer niet?
controleer je verdamper eens op lekkage van het achterdeksel en membraan....
als je zegt dat ie even inhoudt als je de bult naarde garage oprijdt, wordt ie denk ik te arm,
lekt je gasslang van verdamper naar mixer niet?
controleer je verdamper eens op lekkage van het achterdeksel en membraan....
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: inhouden op lpg,zoals het nu lijkt opgelost,weer problem
de vollast staat ver genoeg open,de lpg slang is nieuw,heb al een keer van mixer gewisseld geen succes.
zit ook wel eens aan de verdamper te denken,dat kan bijna het enigste nog wezen.
die is 6 of 7 jaar schoongemaakt en een nieuw membraan in gekomen,zat toen ook vol bagger
het vreemde is gewoon dat ik er nu al 6 weken probleemloos in rij(na de winterstalling),heb een co metertje van sjak had em mooi afgesteld,reed super starten en lopen alles oke.
zet em goed rijdend in het hok,pak hem de volgende dag en het is mis
zit ook wel eens aan de verdamper te denken,dat kan bijna het enigste nog wezen.
die is 6 of 7 jaar schoongemaakt en een nieuw membraan in gekomen,zat toen ook vol bagger
het vreemde is gewoon dat ik er nu al 6 weken probleemloos in rij(na de winterstalling),heb een co metertje van sjak had em mooi afgesteld,reed super starten en lopen alles oke.
zet em goed rijdend in het hok,pak hem de volgende dag en het is mis
Last edited by chevycaprice91 on Sun May 01, 2011 10:05 am, edited 1 time in total.
Re: inhouden op lpg,zoals het nu lijkt opgelost,weer problem
het lijkt me hoe dan ook, een tekort aan gas.....maar waardoor?
ik zou toch de verdamper es nakijken.
ik zou toch de verdamper es nakijken.
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: inhouden op lpg,zoals het nu lijkt opgelost,weer problem
dat denk ik dus ook,zo'n verdamper reviseren stelt niet zoveel voor toch?
maar toch vreemd als ik 1 keer rij,gewoon 80 en dan kickdown schiet hij wel weg zonder problemen dan zou je zeggen dat hij niet te weinig gas krijgt?
maar toch vreemd als ik 1 keer rij,gewoon 80 en dan kickdown schiet hij wel weg zonder problemen dan zou je zeggen dat hij niet te weinig gas krijgt?