orginele motorcraft bougies had ik voor 10 euro inclusief verzendkosten(8 stuks)
oliefilter ac delco hier in nederland voor 8 euro
luchtfilter ook zoiets
remblokken 30 euro
hoofdremcilinder 20 euro
etc,etc,
prijzen die country squire opgeeft zijn niet zo onrealistisch dus
denk trouwens dat de automatische choke niet meer functioneerd vandaar het slechte starten
dat zou in ieder geval wel eens de oorzaak kunnen zijn weet ik uit ervaring
groeten
@ Big Alf en Johhny, die prijzen heb ik de laatste keer bij Mico betaald!
Jammer voor ons dat die er dus mee ophoudt!
Service onderdelen voor een Chevy small block kosten geen drol.
Heb de kachel nog niet kunne testen ivm het weer, vind het zonde om de auto door de pekel aan te laten tasten. Denk ook wel dat ik die paar kleine dingen binnenkort ff ga vervangen, maar dat de automatische choke defect is... das niet te hopen!!
zou het ook kunnen zijn dat mijn kachel niet werkt omdat de radiateur defect/lek is. Heb de auto vorige week even uit de garage gehaald en een stukje gereden en nou zie ik na een week dat er wat vloeistof onder de auto ligt, de onderkant van de radiateur is vochtig....... en mijn koelvloeistof nivo is behoorlijk laag. Weet iemand een snelle makkelijke manier om dit te testen en wat voor soort koelvloeistof kan ik het beste gebruiken???
Als het koelvloeistof niveau erg laag is, dan kan dat zeer goed de oorzaak zijn van een koude kachel.
In principe kan je gewoon universele (blauwe of groene) koelvloeistof gebruiken.
Zorg wel dat je de boel goed ontlucht, anders wordt de kachel nog niet warm.
dat ontluchten, moet dat op de kachel zelf?? twijfel eigenlijk wat het hoogste punt is. kan net zo goed op de kachel ontluchten als op de radiateur zelf natuurlijk... Als je hem doorspoelt met een brandslang, spuit je dan niet alles aan gort??? De slangen van mijn kachel zitten nu met een slangenklem vast maar er zit ook een of andere pasta tussen lijkt wel, weet iemand wat voor pasta dit is??
Als je de aansluitingen op de kachel niet los wilt halen, dan even met de voorwielen op een stoeprand of een paar blokken rijden.
Dan is je radiateur het hoogste punt en kan je makkelijker ontluchten.
heb nog een andere tip gekregen en geprobeerd, je kunt met een lopende motor voorzichtig de dop van de radiateur losdraaien, dan ontlucht je het gehele systeem schijnbaar. wel de dop vast houden met een doek. dit is echter niet het probleem gebleken, systeem is weer vol, ontlucht en de thermostaatklep schakeld ook, het enige dat ik nog niet weet is of de kachel wel doorstroming heeft... ik zal eerst ff nieuwe slangen moeten halen voor ik deze eraf haal, denk niet dat ze heel blijven met die pasta erop....
heb inmiddels een nieuwe radiateur geplaatst, de oude was lek en waarschijnlijk de oorzaak dat het koelvloeistof systeem nooit helmaal vol te krijgen was, het bovenste lichaam van de radiateur was lek. Nu zit de nieuwe erin, systeem helemaal opgevuld op een helling gezet en helemaal ontlucht, ook heb ik gelijk de doorstroming van de kachel radiator gecheckt. Doorstroming is er voldoende.... maar de kachel wordt nog steeds niet goed warm..... ben al een paar x bezig geweest om die kachel radiator eruit te halen maar ik krijg hem er niet uit.... heb nu weer een ander probleem met een "koude start", zie mijn ander topic.....