Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
johnny
Posts: 1593
Joined: Wed Aug 25, 2004 5:55 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by johnny »

Big Alf wrote:
Ik weet niet waar jij je parts vandaan haalt, maar voor 3 á 4 euro heb ik geen lucht en/of olie filter :?:


Alfred

ja, en vertel ook effe waar je die bougies haalt voor 2,50 dan vernieuw ik van de week ook al de bougies van m'n yanks, ben ik goedkoop klaar...
peerke
Posts: 1081
Joined: Sun Dec 16, 2007 6:30 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by peerke »

orginele motorcraft bougies had ik voor 10 euro inclusief verzendkosten(8 stuks)
oliefilter ac delco hier in nederland voor 8 euro
luchtfilter ook zoiets
remblokken 30 euro
hoofdremcilinder 20 euro
etc,etc,
prijzen die country squire opgeeft zijn niet zo onrealistisch dus

denk trouwens dat de automatische choke niet meer functioneerd vandaar het slechte starten
dat zou in ieder geval wel eens de oorzaak kunnen zijn weet ik uit ervaring
groeten
country squire
Posts: 506
Joined: Mon Sep 15, 2008 9:44 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by country squire »

@ Big Alf en Johhny, die prijzen heb ik de laatste keer bij Mico betaald!
Jammer voor ons dat die er dus mee ophoudt!
Service onderdelen voor een Chevy small block kosten geen drol.

Grtz. Jos
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Big Alf »

country squire wrote:@ Big Alf en Johhny, die prijzen heb ik de laatste keer bij Mico betaald!
Jammer voor ons dat die er dus mee ophoudt!

Grtz. Jos

Gelukkig gaat er een oud medewerker van Mico weer mee door. search.php?author_id=7089&sr=posts


Maar ff ontopic, hoe is het nu met die kachel van de Olds ?

Alfred
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

Heb de kachel nog niet kunne testen ivm het weer, vind het zonde om de auto door de pekel aan te laten tasten. Denk ook wel dat ik die paar kleine dingen binnenkort ff ga vervangen, maar dat de automatische choke defect is... das niet te hopen!!
ThA CoPyCaT©
Posts: 2218
Joined: Sun Apr 16, 2006 12:28 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by ThA CoPyCaT© »

Ranch73 wrote:Zit er mogelijk een kachelkraan tussen de 2 slangen?en werkt deze naar behoren als je deze bediendt?
Bij een maatje van me was het idd. de kachelkraan die ervoor zorgde dat het niet warm in z'n auto werd.
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

zou het ook kunnen zijn dat mijn kachel niet werkt omdat de radiateur defect/lek is. Heb de auto vorige week even uit de garage gehaald en een stukje gereden en nou zie ik na een week dat er wat vloeistof onder de auto ligt, de onderkant van de radiateur is vochtig....... en mijn koelvloeistof nivo is behoorlijk laag. Weet iemand een snelle makkelijke manier om dit te testen en wat voor soort koelvloeistof kan ik het beste gebruiken???

Alvast bedankt, groeten Lars
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Big Alf »

Als het koelvloeistof niveau erg laag is, dan kan dat zeer goed de oorzaak zijn van een koude kachel.
In principe kan je gewoon universele (blauwe of groene) koelvloeistof gebruiken.
Zorg wel dat je de boel goed ontlucht, anders wordt de kachel nog niet warm.



Alfred
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by kn@pestaart »

Ik heb vorige week mijn kacheradiateur doorgespoeld met de brandslang, wat kwam er een hoop rommel uit zeg! :eek:

Nu wordt ie weer lekker warm... Van de ene op de andere dag had ik een koude kachel :o

Maar als je niveau laag is, heb je meer kans op lucht in je kachelradiateur, dus dat is wel iets om uit te zoeken ;)
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

dat ontluchten, moet dat op de kachel zelf?? twijfel eigenlijk wat het hoogste punt is. kan net zo goed op de kachel ontluchten als op de radiateur zelf natuurlijk... Als je hem doorspoelt met een brandslang, spuit je dan niet alles aan gort??? De slangen van mijn kachel zitten nu met een slangenklem vast maar er zit ook een of andere pasta tussen lijkt wel, weet iemand wat voor pasta dit is??
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by kn@pestaart »

Misschien dat ie ooit is afgekit wegens lekken?
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Big Alf »

Als je de aansluitingen op de kachel niet los wilt halen, dan even met de voorwielen op een stoeprand of een paar blokken rijden.
Dan is je radiateur het hoogste punt en kan je makkelijker ontluchten.
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

heb nog een andere tip gekregen en geprobeerd, je kunt met een lopende motor voorzichtig de dop van de radiateur losdraaien, dan ontlucht je het gehele systeem schijnbaar. wel de dop vast houden met een doek. dit is echter niet het probleem gebleken, systeem is weer vol, ontlucht en de thermostaatklep schakeld ook, het enige dat ik nog niet weet is of de kachel wel doorstroming heeft... ik zal eerst ff nieuwe slangen moeten halen voor ik deze eraf haal, denk niet dat ze heel blijven met die pasta erop....

Groeten Lars
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

heb inmiddels een nieuwe radiateur geplaatst, de oude was lek en waarschijnlijk de oorzaak dat het koelvloeistof systeem nooit helmaal vol te krijgen was, het bovenste lichaam van de radiateur was lek. Nu zit de nieuwe erin, systeem helemaal opgevuld op een helling gezet en helemaal ontlucht, ook heb ik gelijk de doorstroming van de kachel radiator gecheckt. Doorstroming is er voldoende.... maar de kachel wordt nog steeds niet goed warm..... ben al een paar x bezig geweest om die kachel radiator eruit te halen maar ik krijg hem er niet uit.... heb nu weer een ander probleem met een "koude start", zie mijn ander topic.....

Groeten Lars
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by kn@pestaart »

Ik heb mijn kachelradiateur doorgespoelt met een brandslang, eerst de retour en toen de aanvoer. Dit 2 of 3 x herhaald en nu wordt 't weer lekker warm ;)
Post Reply