Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by sjak_brak »

Afhankelijk van rijstijl, lengte van de rit, wel of geen snelweg e.d. kan het soms ook ff duren voordat de kachel warm is.
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

ik heb hem met de tuinslang op beide kanten doorgespoeld, denk wel 10 min weers kant op..... als de motor warm is moet er toch warme lucht uit komen..... dat heeft toch nix te maken met rijstijl of snelweg, warm is warm leek mij??
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

Weet iemand misschien of de airco ook via het kachel radiatortje gaat?? Mijn airco wordt niet echt koud, moet hem nog af laten vullen, maar omdat ik eerder al problemen had met de kachel dacht ik... misschien ligt er een link
Alvast bedankt
Dinant MK III
Posts: 1181
Joined: Tue Aug 24, 2004 6:43 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Dinant MK III »

Cutlass Supreme 1978 wrote:Weet iemand misschien of de airco ook via het kachel radiatortje gaat??
Normaalgesproken wordt de toevoer naar je kachelradiateur gesmoord of afgesloten als je airco aanslaat.
Zit er niet ergens zo'n klepje? :

Image
Cutlass Supreme 1978
Posts: 60
Joined: Tue Dec 14, 2010 10:35 am

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Cutlass Supreme 1978 »

De aircopomp slaat aan en na 5sec weer af. Dan slaat hij na 10sec weer aan en na 5sec weer af.... ?Kann het zijn dat er te weinig koelmiddel in zit?? Ben nu eea aan het uitzoeken geweest, blijkt dat r12 niet meer mag maar dat er wél goede vervangers zijn... Ombouwen naar R134A kost me zo'n 350euro, nou blijkt dat R437A ook goed kan, iemand al ervaring hiermee??? Ben bang dit er straks van alles kapot gaat als ik hem niet met het juiste koelmiddel laat vullen. Is er een manier om te checken of er voldoende in zit???? Heel wat vragen, wellicht weet iemand raad......

Groeten Lars
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: Cutlass Supreme 1978 Defecte heater??

Post by Detroitsteel »

Een touringbus service station spuiten nog lekker R12 in de systemen.
Althans, bij bussen waar het nog inzit.
Kijk anders effe of je niet daar geholpen kunt worden. Ik weet dat er in Diemen eentje zit die het volgensmij doet.
Zag daar regelmatig een amerikaan naar binnen rijden :)

En eh, het is normaal dat een airco pomp aan en uit gaat om de zoveel tijd. De tijden die jij beschrijft lijken me normaal.

En wat je kachel betreft..? Tja, zit er een termostaat in de termostaathuis..?
Zo niet, dan zoekt de koelvloeistof de weg van de minste weerstand en zal de hoofdstroom door de radiateur gaan. Een termostaat zorgt enigzins voor wat weerstand, ook als die open is.
Post Reply