EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
rene74monte
Posts: 3659
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by rene74monte » Thu Sep 09, 2010 10:56 pm

zolang hij schudt loopt hij nog , goeie indicator toch?

User avatar
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 » Wed Feb 02, 2011 2:53 am

Binnen enkele maanden wil ik dan toch een andere uitlaat eronder
hebben en weet nu bijna zeker dat ik voor een H- pipe ga, ipv een X-pipe.

Maar nu ben ik er nog niet over uit, welke uitlaat- diameter ik het beste kan
nemen voor de beste performance.

Een 2,25 inch of een 2,5 inch?




Het gaat om een 350ci v8 uit 1981

orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by orange blazer k5 » Wed Feb 02, 2011 9:41 am

bel Mike van Mikesamp.nl even (zit in Breda), gewoon een 2x 2.5 inch systeem eronder met een balance pipe en klaar ,niet te moeilijk over denken. :) je hebt gewoon een standaard motortje en gaat er waarschijnlijk geen superspannende dingen mee doen toch?
succes!! :thumbs:
je auto ziet er zo te zien wel netjes uit :thumbs:

Novastar
Posts: 135
Joined: Sun Jan 02, 2011 7:49 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Novastar » Wed Feb 02, 2011 9:50 pm

TE groot is ook niet goed...je uitlaatgassen moeten snel genoeg naar buiten, maar ook weer niet TE snel.
Een te dikke uitlaat (RVS is zelfs nog erger) gaat zwaar negatief werken.

User avatar
Mark Sulman
Posts: 463
Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Mark Sulman » Wed Feb 02, 2011 10:10 pm

Weet niet precies voor wat voor bedrag je de uitlaat wil laten monteren, maar eps kan je auto in principe ook tunen met de uitlaat.
Dit houd in dat eps ook de mogelijkheid bied om een uitlaat helemaal te berekenen, zodat de ideale dikte e.d. wordt gebruikt met het ideale model (X of H bijv).

Novastar
Posts: 135
Joined: Sun Jan 02, 2011 7:49 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Novastar » Wed Feb 02, 2011 10:12 pm

EPS is in ieder geval niet de goedkoopste...je kunt niet in ieders buidel kijken, maar als je niet veel uit wilt geven, moet je niet bij EPS zijn :eek:

User avatar
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 » Thu Feb 03, 2011 12:53 am

Ik ga wel bij eps de uitlaat laten maken, ik zal ze is bellen om wat meer informatie
in te winnen. Het gaat me rond de 1550,- kosten.

Renev
Posts: 1810
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Renev » Thu Feb 03, 2011 12:57 am

Waarschijnlijk excl. de BTW :D :D
Vraag dat even van te voren anders komt er nog wat bij. :P

User avatar
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 » Thu Feb 03, 2011 3:57 am

Renev wrote:Waarschijnlijk excl. de BTW :D :D
Vraag dat even van te voren anders komt er nog wat bij. :P

Wat ik zo had begrepen was het met de btw erin :) :D

User avatar
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by DannyL » Thu Feb 03, 2011 9:55 am

Ik zou een flowmastersetje eronder gooien ofzo...bij AMP in breda, american Thunder 2,5 inch. Mooi Materiaal, ligt er zo onder en heb een mooi geluidje vind ik. Dat ben je de helft kwijt.

User avatar
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by M@ikel » Thu Feb 03, 2011 10:23 am

ik had ook zo'n american thunder onder mijn bus (alleen met 50 series, 40 series vind ik teveel herrie) en met een beetje aanpassingen, want ze zijn er niet voor busjes)..

wel achter headers, maar dan had ik wel meer vermogen (gtech metingen) en mooier geluid tegen een knaak niks kosten..

M@ik

User avatar
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Wolfman » Thu Feb 03, 2011 10:32 am

Hoi daar,

Even een newbie vraag. Wat zijn headers? :oops:

User avatar
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by DannyL » Thu Feb 03, 2011 10:36 am

Ik had er eerst een afgekeurde regenpijp onder liggen van 1,75 inch. Nu ook american thunder 2.5, t ziet er onder de auto netjes uit. En hij maakt zelfs nog wat minder herrie. En hoger in toeren heb ik volgens mij iets meer vermogen maar dat is misschien wel gewoon een gevoelskwestie. En dat voor 700 euries.

Oh en headers zijn een spaghetti uitlaatspruitstuk

User avatar
Continental Kid
Posts: 905
Joined: Mon May 03, 2010 10:40 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Continental Kid » Thu Feb 03, 2011 12:14 pm

Wolfman wrote:Hoi daar,

Even een newbie vraag. Wat zijn headers? :oops:

Headers zijn de uitlaatbochten die vanuit de uitlaatpoorten van het blok samenkomen in een enkel stuk pijp. Er zijn verschillende benamingen voor: collector pipes, exhaust manifold, uitlaatspruitstuk. De vorm en lengte ervan bepalen samen met de hoeveelheid doorstroming van de gassen en de einddemping het soort koppelverdeling en geluid dat het systeem als geheel produceert.

User avatar
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Wolfman » Thu Feb 03, 2011 12:16 pm

Thanx :lol:

Post Reply