EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by roadrage david »

Yep!!!!!!. nog nooit iemand zo goed en fijn en snel zien lassen als hem. hij lult aleen 3 uur achter elkaar hahaha.
maichel
Posts: 322
Joined: Sun Mar 28, 2010 8:08 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by maichel »

EPS is inderdaad aan de dure kant.
Aan de andere kant ben je er ook wel ff zoet mee bij hun.

Ze gaan samen met jou kijken wat voor sound je wilt dmv het testen met verschillende dempers.

Mijn ibiza cupra heeft destijds ook een eps uitlaat gekregen en de sound was echt exact als ik het wilde hebben
Hoorbaar bij gasgeven maar stil op de snelweg bij constante snelheid.

Goede service en vaklui die weten wat ze doen, mocht er ooit onder een amerikaan een andere uitlaat gaan weet ik wel waar ik naartoe ga.
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by MotiV8 »

Mijn ervaring met Tyra.......... prima werk maar absoluut geen mandrel bend, het is meer knik bend. Elke bocht die ze vouwen komt een behoorlijke vernauwing in.
Geeft voor onze truck niets maar voor onze muscle car zou ik er absoluut niet heen gaan.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by rene74monte »

Detroitsteel wrote:Tering, ik lees hier wel astronomische bedragen voor wat fitwerk onder een wagen :eek:

En dan nadien niet tevreden zijn met het geluid dat die voortbrengt..? Daar zou ik dan een week of langer ziek van zijn :cry:

Schijnbaar is mijn zelfbouwpijp een treffer wat geluid betreft.
!!Ubergeil!! hoor ik menigeen zeggen. Tja, aangezien ik meestal achter het stuur zit van de wagen, hoor ik alleen het iritante interieur geluid dr van :( Das toch wel een nadeel die je moet kunnen verdragen. Zekere tijdens lange ritten.

Mijn vraag is ook, kunnen die uitlaatboeren daar ook rekening mee houden..?

Ik bedoel dan, behoorlijk aanwezig van buiten, maar tegelijk dan stil binnen de wagen.

Lijkt mij lastig te realiceren

ik heb er ook homemade onder zitten , en wel dikwandige gegalvaniseerde buis van heras hekwerk :D
volgens mij rot dat er ook niet onder weg
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

rene74monte wrote: ik heb er ook homemade onder zitten , en wel dikwandige gegalvaniseerde buis van heras hekwerk :D
volgens mij rot dat er ook niet onder weg
En hoeveel Heras hekwerk- buizen had je nodig om de uitlaat samen te stellen? :D
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Homer »

Detroitsteel wrote:Mijn vraag is ook, kunnen die uitlaatboeren daar ook rekening mee houden..?

Ik bedoel dan, behoorlijk aanwezig van buiten, maar tegelijk dan stil binnen de wagen.

Lijkt mij lastig te realiceren
Bij EPS zeker, als het aan mezelf had gelegen had de 454SS toch wel iets meer geluid mogen maken, maar na een gesprekje dat we er jaarlijks mee op vacantie gaan en dan ruim 1150 Km nonstop mee rijden met +/- 110-120 en er een kleine 800 Kg in de bak mee moet dus best wel wat moet trekken,en een 454SS maakt wat meer toeren als de gemiddelde USA car, affijn het werd een 21" lange demper ipv een 18" lange demper.

Gevolg, zelfs na 13 uur sturen nog niet hinderlijk in de cabine ,en de vrouw hoort mij al twee straten verder aankomen, vind het geluid onder het rijden wel tam, totdat er een ander mee weg rijdt dan is het best wel zwaar.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by rene74monte »

viel wel mee , de eindpijpen heb ik gemaakt van lasbuis bochten , het is allemaal wel wat zwaarder natuurlijk , maar wat maakt het uit
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by kn@pestaart »

Homer wrote: een 454SS maakt wat meer toeren als de gemiddelde USA car
Ligt dat aan een 454SS of aan de bak die eronder hangt? :P
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

krijg je met die kleine blokkies, die moeten toeren maken wil je nog iets vermogen hebben

Ik braad altijd mijn eigen pijpen in elkaar denk niet dat je bij eps goedkoop wegkomt met deze spaghettibende

Image

Image
chiel
Posts: 1365
Joined: Tue Jun 22, 2004 10:24 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by chiel »

Roelf van EPS was op de muiden-meeting aanwezig met een proefopstelling. Mooie demo over tegendruk en geluid. En had wat voorbeeldbochten bij zich, zag er top uit.
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by donny »

Corp wrote:krijg je met die kleine blokkies, die moeten toeren maken wil je nog iets vermogen hebben

Ik braad altijd mijn eigen pijpen in elkaar denk niet dat je bij eps goedkoop wegkomt met deze spaghettibende

Image

Image

Dat ziet er super uit!

Mag ik opmerken dat ik de carterpan niet echt mooi vind :oops:

Donny
kn@pestaart
Posts: 3012
Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by kn@pestaart »

Met die deukjes erin? Zonde, als je ziet hoe mooi de rest is... Mooi bochtenwerk ;)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

Die carterpan is een noodoplossing uit frustratie die mooi blijft zitten, had een moroso aftermarket pan gekocht waarbij er 0 ruimte is voor de uitlaat en de oliekoeler ook niet meer past, dan heb je dus 2 opties, of dat dure carter gebruiken en dan een ieniemienie uitlaatje en geen oliekoeler of het standaard carter bewerken omdat anders de pickup niet op de goede afstand zit....3 keer raden waar ik voor gekozen heb
donny
Posts: 1856
Joined: Thu Feb 22, 2007 7:28 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by donny »

Corp wrote:Die carterpan is een noodoplossing uit frustratie die mooi blijft zitten, had een moroso aftermarket pan gekocht waarbij er 0 ruimte is voor de uitlaat en de oliekoeler ook niet meer past, dan heb je dus 2 opties, of dat dure carter gebruiken en dan een ieniemienie uitlaatje en geen oliekoeler of het standaard carter bewerken omdat anders de pickup niet op de goede afstand zit....3 keer raden waar ik voor gekozen heb
Dan denk ik dat ik dezelfde keuze had gemaakt ja....

Zo'n moroso is toch zo'n pan met een groot vierkant er ondergelast?!

Donny
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

nee is met kickout sump, dus zeg maar naar de zijkanten. Past voor geen meter.

Dan wordt 't zo. is maar een 2.5" pijp, zit er kle tussen en de hoek vanaf de collector is walgelijk slecht

Image
Post Reply