EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by bezerk »

roadrage david wrote:Goeligh exelerator mufflers best flowende mufflers in de usa 97% klinken leker diep waneer je normaal rijd en knallen mega race waneer je het pendaal intrapt . dat te hebben gezegt hangt naartuurlijk van je vermogen en CI af. heb in het te koop forum hier 2 termal coated 14 inch versies staan de foto,s hieronder zijn 18 inch stainles steel casings

Image
Image
Image
Image
zijn die van jou met een offset? 3'' misschien? en ook voor turbogeblazen?
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Rob Rules »

Ik zit te twijfelen wat ik met het uitlaat-systeem van mijn Van ga doen.

Dubbele pijp met H of X, dempers weet ik nog niet.
Of zo laten en ergens een cut-out...

Huidige situatie:
V6, 2 in 1, pijp naar achter, voor achter-as 1 demper, na achteras links eronder uit.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by roadrage david »

Bezerk ze zijn 3 inch, en waarom zouden ze niet voor turbo,s geschikt zijn, er rijden heel wat high perfomanse boys in de usa mee rond het is dus ook een race muffer, die bij lage toeren erg mild klinkt totdat je het pendaal intrapt vandaar ook de naam Exelerator
Mufflers. de 18 inch stainless steel casings kosten 149 usd!! per stuk, zonder verscheping en belasting .
ze maken ze zelfs met een x pipe er in dus je muffler is gelijk je x pipe. 2 inlets en outlets!!. al dan niet stainles steel en gealuminizeerd staal. de goelighs Exelerator mufflers zijn door meerdere race goerroe getest tegen over de meeste bekende
andere Mufflers en kwamen iedere keer out on top.
In het boek van Tom Hand how to build high perfo pontiac engines staat een mooi vergelijk qua flow en geluid..
enno
Posts: 698
Joined: Thu Jul 26, 2007 11:56 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by enno »

onder mijn pontiac trans am bj 77 zit een uitlaat van eps
nu 6 week ik ben er zeeeeeeer blij mee
hij trekt beter onder in en loopt rustiger
kostte mij 1500 euro maar echt top werk duur maar goed :)
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by alie-r »

heb onder de mustang een rvs uitlaat van eps. al ruim 10 jaar en onder de F250 ook een rvs van eps. nu ruim 4 jaar.
als ik weer een auto voor langere tijd zou hebben/houden zou ik er weer naar toe gaan.
ben er zeer te vreden over.
en waar is het goedkoper dan?


andre
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

alie-r wrote:heb onder de mustang een rvs uitlaat van eps. al ruim 10 jaar en onder de F250 ook een rvs van eps. nu ruim 4 jaar.
als ik weer een auto voor langere tijd zou hebben/houden zou ik er weer naar toe gaan.
ben er zeer te vreden over.
en waar is het goedkoper dan?


andre

Bij Eps zeiden ze tegen mij dat ik tussen de 1450 a 1550 kwijt zal zijn voor het hele systeem.
Ik heb bij Tyra is geinformeerd wat het bij hun koste, toen werd er mij verteld dat ik ongeveer 1400,- kwijt zal zijn ...
Vind die prijs van eps dan nog wel redelijk meevallen, voor de kwaliteit die ze ongetwijfeld leveren.
Hoor er goede dingen over :oops:
Homer
Posts: 1318
Joined: Thu Oct 07, 2004 10:53 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Homer »

IK heb er eentje onder mijn pick-up liggen en kosten 2750,00 gulden 1n '96 RVS dubbel systeem met een dikke demper en een H pijpje ertussen, een 7,4 L BB merkte eigenlijk geen verschil in rijden maar wel een wat lagere en diepere sound ipv het orginele systeem zonder een midden demper.

Ben tot nu toe nog steeds tevreden over het uitlaat systeem
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by gert »

ik vindt die prijzen nogal meevallen voor RVS, zo'n uitlaat overleeft je auto en mischien ook jezelf.......
bozo
Posts: 1805
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:13 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by bozo »

De ijzeren uitlaten overleven de meeste auto's hier ook wel :lol:
thenewpappa
Posts: 662
Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by thenewpappa »

paules wrote:absorbtie winnen het altijd van een reflectie( schottendemper) dit omdat er bijna geen restrictie is, voorts is het zo dat in een absorbtie demper om de geperforeerde buis ALTIJD staalwol zit dit heeft als doel de basaltwol(nooit glaswol) in de demper te houden zou je geen staalwol gebruiken(is vaak van rvs dus rvswol) dan zouden je dempers door de uitlaatgaspulsen zo leeg zijn.
ff een plaatje zoals ik een X-pipe maak
Image

grtz paules
Hey, da benne mijn El Camino! 8)
Ben erg tevreden over het vakwerk van CXS Bergen op Zoom. Minder tevreden ben ik met de sound (was mn eigen keus trouwens) uit de 50 Serie Flowmasters en kan me helemaal vinden in de omschrijving van T-minus. Stationair zit er een lekkere roffel in maar op hogere toeren gaat ze soort van gillen en blikkerig klinken. Ik ben wel van plan ze met de tijd te vervangen voor iets anders.
Overigens heb ik niet de ervaring zoals die van Corp over het pletten van de pijp door de gebruikte klemmen. Heb ze trouwens wel vervangen voor RVS exemplaren want die op de foto zijn gegalvaniseerd staal,maar dat is dus puur uit materiaal point of view.
Detroitsteel
Posts: 2982
Joined: Wed Nov 04, 2009 1:30 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Detroitsteel »

Tering, ik lees hier wel astronomische bedragen voor wat fitwerk onder een wagen :eek:

En dan nadien niet tevreden zijn met het geluid dat die voortbrengt..? Daar zou ik dan een week of langer ziek van zijn :cry:

Schijnbaar is mijn zelfbouwpijp een treffer wat geluid betreft.
!!Ubergeil!! hoor ik menigeen zeggen. Tja, aangezien ik meestal achter het stuur zit van de wagen, hoor ik alleen het iritante interieur geluid dr van :( Das toch wel een nadeel die je moet kunnen verdragen. Zekere tijdens lange ritten.

Mijn vraag is ook, kunnen die uitlaatboeren daar ook rekening mee houden..?

Ik bedoel dan, behoorlijk aanwezig van buiten, maar tegelijk dan stil binnen de wagen.

Lijkt mij lastig te realiceren
M@ikel
Posts: 4293
Joined: Sat Jul 29, 2006 11:53 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by M@ikel »

daar houden uitlaatboeren wel rekening mee, demperfabrikanten wel in ieder geval, flowmaster gebruikt in zijn omschrijvingen (toen ik naar dempers zocht) in ieder geval een beschrijving van het buiten en cabine geluid

en homegrown uitlaten goedkoper.. dat is op zich best waar, maar meestal is de fit toch niet anders, liggen er in rechte stukken toch knikjes omdat het net niet past enzo , dat is bij zo'n uitlaatboer toch anders (hoewel ik bij tyra te horen kreeg.. tja wij buigen op fabrieksspecs, meestal moeten we hier en daar wel wat inslijpen en dichtlassen... laat maar)

m@ik

(die altijd met homegrown rijdt, en daar prima tevreden mee is, maar ook geen strakke auto's heeft , maar vervoermiddelen)
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by CharlieCamaro »

Detroitsteel wrote:
Ik bedoel dan, behoorlijk aanwezig van buiten, maar tegelijk dan stil binnen de wagen.

Lijkt mij lastig te realiceren
juiste diameter van je pijpen, demper keuze en dempingsmateriaal in je auto zal een hoop schelen..
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by roadrage david »

Beetje grote foto,s, Maar Hier mijn home grow custom uitlaat bouwer Jeroen aan het werk, beats everyting ESP ore anybody els..
hij werkt zo presies dat er bij de reducers cones geen uitlaat klemmen op hoeft en toch gas lek vrij!!. ps goeligh mufflers zijn te koop chek te koop forum
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Ranch73 »

Netjes!! is dit jeroen400? die vroeger op het forum zat?
Post Reply