EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Forum voor Technische vragen over Amerikaanse auto's.
Post Reply
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

Van de week heb ik contact opgenomen met EPS in Hoogezand ivm een nieuw rvs x-pipe uitlaatsysteem.
Ik heb aangegeven dat ik een donkere/ doffe sound wil hebben en had gehoopt dat ze dus schotten- dempers van Flowmaster zouden hebben. Dit is echter niet het geval.
Wat ze hebben om aan m'n wensen te voldoen zijn hun eigen rvs absorbtiedempers (met RVS-wollen vulling en deels glaswol) en de 'glaspackmufflers".

Kan iemand mij vertellen of dit goeie dempers zijn die ook nog een beetje flowen en geen vermogens verlies veroorzaken.

De auto waar het omgaat is een 2e generatie Camaro met 350ci v8 blok.


Greeetzzzz. Niels


http://www.uitlaten.com/main.html
Last edited by niels23 on Sat Aug 07, 2010 2:52 pm, edited 1 time in total.
rene74monte
Posts: 4630
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by rene74monte »

tja , het enige wat je over eps hoort is dat ze duur zijn , maar wel goed .
gewoon zeggen wat je wilt en vragen wat je wilt
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by tminus3 »

niels23 wrote: Ik heb aangegeven dat ik een donkere/ doffe sound wil hebben en had gehoopt dat ze dus schotten- dempers van Flowmaster zouden hebben. Dit is echter niet het geval.
Wat ze hebben om aan m'n wensen te voldoen zijn hun eigen rvs absorbtiedempers (met RVS-wollen vulling en deels glaswol) en de 'glaspackmufflers".

Kan iemand mij vertellen of dit goeie dempers zijn die ook nog een beetje flowen en geen vermogens verlies veroorzaken.
Flowmaster geven precies het tegenovergestelde van wat jij wil. Een wat blikkerig scherp geluid en vrij beroerde flow. Ze worden niet voor niks slowmasters genoemd.
Met goede absorptiedempers (Magnaflow of Borla's bijvoorbeeld) en een H-pijp krijg je over het algemeen de donkerste sound. Een X-pijp klinkt vooral op toeren een stuk scherper, en een demper met schotten ook.
Geen idee hoe goed of slecht hun eigen absorptiedempers zijn btw.
arthur
Posts: 1627
Joined: Sun Jun 03, 2007 8:58 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by arthur »

ik heb altijd het idee dat die glaswol gevulde dempers na verloop van tijd steeds luidruchtiger worden omdat de glaswol steeds harder wordt en verbrand, en dus niet meer dempt.

Dat weet ik nog uit mn brommer-tijd, vulden we ook die dempers weer opnieuw met glaswol.
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by boyanka »

8) met staalwol gevuld krijg je roet aanslag op en koekt in de loop der tijd dicht, daarom was je vroeger ook wel eens uitlaten aan het uitbranden.
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

tminus3 wrote:Flowmaster geven precies het tegenovergestelde van wat jij wil. Een wat blikkerig scherp geluid en vrij beroerde flow. Ze worden niet voor niks slowmasters genoemd.
Met goede absorptiedempers (Magnaflow of Borla's bijvoorbeeld) en een H-pijp krijg je over het algemeen de donkerste sound. Een X-pijp klinkt vooral op toeren een stuk scherper, en een demper met schotten ook.
Geen idee hoe goed of slecht hun eigen absorptiedempers zijn btw.
het klopt idd dat het een scherp geluid maakt, dat merk ik vooral in de hogere toeren ...
Ik heb overigens vanavond nog die medewerker van EPS gesproken bij SNC in Den Haag- Zuid en die geven een garantie op de dempers zolang als jij de auto bezit.
Heb wel een goed gevoel bij dit bedrijf en denk nog ff na over de dempers.
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Renev »

Let goed op met z`n prijzen!!! die geeft hij normaal altijd op ZONDER btw dus dan moet je afrekenen en dan schrik je effe.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by roadrage david »

Persoonlijk zou ik nog geen boutje bij eps kopen. mega over prijst!!!!., zal vandaag even een foto maken van een uitlaat muffler..
paules
Posts: 28
Joined: Sat Nov 22, 2008 7:41 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by paules »

absorbtie winnen het altijd van een reflectie( schottendemper) dit omdat er bijna geen restrictie is, voorts is het zo dat in een absorbtie demper om de geperforeerde buis ALTIJD staalwol zit dit heeft als doel de basaltwol(nooit glaswol) in de demper te houden zou je geen staalwol gebruiken(is vaak van rvs dus rvswol) dan zouden je dempers door de uitlaatgaspulsen zo leeg zijn.
ff een plaatje zoals ik een X-pipe maak
Image

grtz paules
Big Alf
Posts: 2574
Joined: Fri Dec 16, 2005 1:07 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Big Alf »

@ paules, ziet er strak uit

EPS inderdaad reete duur :eek:


Alfred
niels23
Posts: 538
Joined: Sat Jun 23, 2007 10:28 am

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by niels23 »

@Paules, Ziet er erg goed uit 8)
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by Corp »

ja erg mooi, alleen jammer dat je dan van die klemmen gebruikt die de hele pijp kapot knijpen
Last edited by Corp on Mon Aug 09, 2010 5:47 am, edited 1 time in total.
bezerk
Posts: 791
Joined: Tue Apr 01, 2008 12:22 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by bezerk »

ben zelf 3 a 4 x bij eps geweest voor een uitlaat,

2 keer was de prijs echt goed. moest ff tijdelijk systeem hebben voor RDW...2 dempers geplaatst en wat ander matriaal. was geloof ik 120 euro kwijt voor 2 uur werk en 2 dempers (geen rvs).
1x een intake pijp laten maken van rvs. ook iets van 90 euro.. en wat laswerk aan een demper. en wat veranderen. 2 uur werk.

1x een compleet rvs systeem laten maken, was idd een beetje schrikken achteraf helemaal omdat het een simpel systeem was, geen dubbele pijpen, maar dat was in de overgangsperiode van nwe eigenaar.
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by roadrage david »

Goeligh exelerator mufflers best flowende mufflers in de usa 97% klinken leker diep waneer je normaal rijd en knallen mega race waneer je het pendaal intrapt . dat te hebben gezegt hangt naartuurlijk van je vermogen en CI af. heb in het te koop forum hier 2 termal coated 14 inch versies staan de foto,s hieronder zijn 18 inch stainles steel casings

Image
Image
Image
Image
gert
Posts: 3760
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: EPS in Hoogezand en uitlaat- dempers

Post by gert »

ik heb pas een custom pijp laten maken bij automax in utrecht, zeer mooi werk! niet goedkoop.

voor een lijn 6 met Clifford headers, vanaf de headers met 2 pijpen naar beneden, en onder de firewall een 2in1 stuk en een dikke pijp naar achter.
Post Reply