benzinemeter
benzinemeter
hallo,
ik heb een probleempje met de benzinemeter van mijn corvair.
Wat is namelijk het geval, als ik de auto op het contact zet slaat de meter uit, maar zodra ik het contact afzet loopt de meter niet terug.
zou het een massaprobleem kunnen zijn ? er zit een nieuw vlotter in , dus dat kan het niet zijn.
alvast bedankt,
mvg,
ik heb een probleempje met de benzinemeter van mijn corvair.
Wat is namelijk het geval, als ik de auto op het contact zet slaat de meter uit, maar zodra ik het contact afzet loopt de meter niet terug.
zou het een massaprobleem kunnen zijn ? er zit een nieuw vlotter in , dus dat kan het niet zijn.
alvast bedankt,
mvg,
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: benzinemeter
zijn wel meer meters die dat doen , geen probleem toch?
Re: benzinemeter
Dat is het wel,want de tank vult zich niet vanzelf
Ik kan dus niet zien hoe veel benzine er nog in de tank zit, en dat wel de functie van de meter (zit er niet voor de sier, dan hadik de kapotte meter ook wel kunnen laten zitten )
Ik kan dus niet zien hoe veel benzine er nog in de tank zit, en dat wel de functie van de meter (zit er niet voor de sier, dan hadik de kapotte meter ook wel kunnen laten zitten )
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: benzinemeter
slaat je meter helemaal uit dan? ook bij een lege tank?
Re: benzinemeter
geen idee, dan zou ik de tank eerst leeg moeten laten lopen.
Maar ik heb al iets anders bedacht, is het niet zo dat de meter standaard uitslaat als het contact wordt aangezet. En alleen terugloopt naarmate er (uiteraard) meer benzine wordt verbruikt ? De meter loopt wel iedere keer op als ik het contact aanzet.
Iemand een idee ? \ ervaring mee ?
Maar ik heb al iets anders bedacht, is het niet zo dat de meter standaard uitslaat als het contact wordt aangezet. En alleen terugloopt naarmate er (uiteraard) meer benzine wordt verbruikt ? De meter loopt wel iedere keer op als ik het contact aanzet.
Iemand een idee ? \ ervaring mee ?
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: benzinemeter
Wat is de rede dat de oude vervangen is?
Hoe weet je zeker dat de nieuwe goed is?
Wat gebeurt er als de stekker van het vlotter los is?
Meeste meter lopen op naar de stand van de tank inhoud als je hem aanzet, niet eerst naar 100% en dan terug zakkend.
Maar geen idee hoe het bij een Corvair hoort..
Hoe weet je zeker dat de nieuwe goed is?
Wat gebeurt er als de stekker van het vlotter los is?
Meeste meter lopen op naar de stand van de tank inhoud als je hem aanzet, niet eerst naar 100% en dan terug zakkend.
Maar geen idee hoe het bij een Corvair hoort..
Re: benzinemeter
de oude meter deed niets meer, als ik de nieuwe aansluit en het contact aanzet slaat de meter uit.maar zet ik het contact af dan loopt de meter niet terug. als ik de massakabel die aangesloten is op de meter loshaal, zakt de meter wel terug dus het is waarschijnlijk een massaprobleem. Het is alleen de vraag waar !!Het zal waarschijnlijk aan de massa van het vlotter liggen, maar dat kan ik zo niet zien. de tank ligt onder de auto en de kabel zit er ergens onder
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: benzinemeter
haal de vlotter uit de tank en kijk handmatig wat die meter doet , dan weet je of de meter en de vlotter het doen en of ze beide de juiste weerstand hebben , verder vind ik het een wazig verhaal
Re: benzinemeter
Valt wel mee hoor, de auto is voorzien van een orginele vlotter en benzinemeter. Waarschijnlijk is er een probleem met de massadraad van het vlotter maar dat kan ik zo niet zien
Re: benzinemeter
Hoi,
Zoals Rene al aangaf.
Je vlotter uit de tank halen.
In de lege stand zetten dan stekker er op en kijken wat de meter doet.
Geeft deze leeg aan dan langzaam vlotter verplaatsen richting de volle stand.
Werkt alles goed dan zat de vlotter misschien klem.
Zo niet dan zit het probleen in de vlotter of bedrading.
Evt ohmse weerstand meten in de bedrading bij losgenomen stekkers.
Zoals Rene al aangaf.
Je vlotter uit de tank halen.
In de lege stand zetten dan stekker er op en kijken wat de meter doet.
Geeft deze leeg aan dan langzaam vlotter verplaatsen richting de volle stand.
Werkt alles goed dan zat de vlotter misschien klem.
Zo niet dan zit het probleen in de vlotter of bedrading.
Evt ohmse weerstand meten in de bedrading bij losgenomen stekkers.
Re: benzinemeter
Is de voltage regulator van je dash nog goed? Ik weet niet hoe GM dat deed maar Mopar heeft een voltage regulator voor de wijzers. De wijzers zelf werken op 5 volt. De regulator zet > 12 volt om naar 0-10 (nominaal 5). Als de regulator stuk gaat dan vliegt de meter naar uiterste positie en brandt zo door.
Als je vorige meter zo gesneuveld is dan gaat deze ook zo. Er vanuitgaande dat de meter een externe voltage regulator heeft dan.
Als je vorige meter zo gesneuveld is dan gaat deze ook zo. Er vanuitgaande dat de meter een externe voltage regulator heeft dan.
-
- Posts: 4630
- Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm
Re: benzinemeter
nou , daar heb je al je antwoorden toch?
Re: benzinemeter
jan inderdaad, nou de theorie maar eens in praktijk brengen.
Gisteravond de massa van het vlotter gecontroleerd. werkt prima. helaas zakt de meter nog niet terug als ik het contact afzet.
Ik denk dat ik eerst maar eens een ritje ga maken om te zien of de meter ook terugzakt naar het niveau van de brandstof.
mocht het niet het geval zijn dan zit (volgens mij) het vlotter vast. en zo niet dan is het vlotter hoogstwaarschijnlijk kapot en moet er dus een nieuwe in.
Gisteravond de massa van het vlotter gecontroleerd. werkt prima. helaas zakt de meter nog niet terug als ik het contact afzet.
Ik denk dat ik eerst maar eens een ritje ga maken om te zien of de meter ook terugzakt naar het niveau van de brandstof.
mocht het niet het geval zijn dan zit (volgens mij) het vlotter vast. en zo niet dan is het vlotter hoogstwaarschijnlijk kapot en moet er dus een nieuwe in.